Avatar billede ibberman Nybegynder
18. juni 2005 - 23:31 Der er 5 kommentarer

USB virker ikke

Hej Eksperter

Jeg har lige været ude og købe nyt bundkort, processer og ram.

Det hele er samlet og windows xp kører fint. (som det plejer..)

Men den kommer hver gang man genstarter og siger at der er fundet nyt hardware: USB-controller...

Den kan ikke finde ud af at installere den... Har prøvet at fjerne den i bios og så kommer den selvfølgelig ikke, men når den er sat til, kommer den igen.

MB: MSI KT6V-LSR m. VIA KT600 chipset

Der sidder 4 USB-porte bagpå og så er der en D-Bracket2 med 2 USB-porte på..
Og jeg har kørt cd-en med driverne på og den kan ikke finde noget at installere når guiden Ny Hardware fundet kommer og vil have drivere.. Heller ikke på win xp-cd´en..

Jeg er ikke på nettet hjemmefra og har ikke SP1 og SP2 installeret.

Kan i hjælpe med at få dem til at virke?

Mvh Ibberman
Avatar billede ibberman Nybegynder
18. juni 2005 - 23:39 #1
Ja jeg fatter det ikke men nu virker de.. Efter ca. 6 genstarter... Men den der bracket2 virker stadig ikke, og ja jeg har set efter at ledninger sidder rigtig efter bogen..

Kan i hjælpe med det så??
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 09:46 #2
... under alle omstændigheder ka' det da ikke skade at få SP2 på - den indeholder også noget USB opdatering...

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
19. juni 2005 - 09:46 #3
PS.der kommer ingen mails fra Eksperten iøjeblikket pga. fejl fra E's side så der ka gå lidt tid inden der blir svaret...
Avatar billede ibberman Nybegynder
23. juni 2005 - 12:51 #4
Hvorfor må netstikket ikke være i når man installere sp2? Laver den noget "gris" på nettet?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 13:03 #5
... undervejs er/kan putter være noget/meget åben for "angreb"/snavs udefra - behøver ikke at friste/udfordre...

Det er ikke ment omvendt...