Avatar billede obmm Nybegynder
18. juni 2005 - 20:41 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Medion GPS MDPNA 200

Måske simpelt spørgsmål, men vigtigt for mig.
Har købt Medion GPS i dag, jeg kan ikke "folde" antennen ud, hvordan gør jeg det...???
Avatar billede annikadk Nybegynder
19. juni 2005 - 08:18 #1
Ud fra billedet ser det ud til at være lig måden fra Mio 168.

Forneden er der den grå gummi"tut" - lige under den tager du ved i kanten og skubber ud (og op). Sidder lidt fast.
(http://www.mio-tech.be/products/gps/168/) - Er godt klar over at det ikke er samme produkt, men ud fra billedet så antennen ens ud.
Avatar billede obmm Nybegynder
19. juni 2005 - 08:34 #2
Jeg synes den sidder meget fast, men prøver igen, kan der være en slags låsemekanisme?
Avatar billede obmm Nybegynder
19. juni 2005 - 12:47 #3
Det virker, læg et svar annikadk ..
Avatar billede mtj111 Novice
20. juni 2005 - 09:52 #4
Jeg har selv sådan en "indpakning" af min PDA.
I starten var den MEGET "hård", og man skulle hive hårdt før at den gik af!
Nu (efter 6 måneder) skal man hive "normalt", dvs. man skal have fat, og hive lidt.

Michael :-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
23. juni 2005 - 08:39 #5
Godt du fandt ud af det :)
Forresten - på PDA-versionen er det sjældent nødvendigt at slå den op - find selv ud af om det giver bedre resultat i bilen.
Avatar billede obmm Nybegynder
25. juni 2005 - 16:33 #6
Måske der er en lige på falserebet der kan fortælle hvordan jeg ser hvor meget "plads" der er tilbage på kort o.s.v. Kan man lægge en kalender på som kan arbejde sammen med outlook..
Avatar billede obmm Nybegynder
25. juni 2005 - 16:33 #7
Falderebet naturligvis..
Avatar billede annikadk Nybegynder
26. juni 2005 - 10:17 #8
Aner ikke hvordan PNAerne er i forhold til PDAerne. Er der noget programsoftware osv?
Men hvis det er, så prøv at spørg på et af de danske PNA/PDA-forumer.
Avatar billede ivand-j Nybegynder
01. juli 2005 - 11:02 #9
Er der nogen, som efter kortopdatering på Medion MDPNA200 pr. 30.05.2005, kan finde nogle adresse i postområdet Århus Nord?

Ivan D-J
Avatar billede mtj111 Novice
01. juli 2005 - 11:04 #10
Hvor finder du kort opdateringer henne?

Michael ;-)
Avatar billede ivand-j Nybegynder
01. juli 2005 - 11:59 #11
Kortopdateringer kan vel købes hos Medion. Opdatering til min GPS udleveredes i butikken, hvor jeg købte apparatet for nyligt. Problemet i Århus Nord er at indtastning af 8200 ikke i listen viser Århus Nord, hvorimod indtastning af "Århus N" giver valgmuligheden 8200. Samtidig er Otto Rueds Gade, stavet som Otte Rueds...
Avatar billede mtj111 Novice
01. juli 2005 - 12:13 #12
Min kombinerede PDA og GPS'er har goså det problem med by og postnumre...

Hvis man taster byen ind findes den måske ikke, men hvis man taster postnummeret ind, viser den byen som ikke fandtes...

Michael ;-)
Avatar billede annikadk Nybegynder
01. juli 2005 - 12:50 #13
Indimellem er det kortfejl, men det er ikke altid at "by" er lig by.
Det skal forståes som kommune *hmm*
Avatar billede mtj111 Novice
01. juli 2005 - 12:55 #14
Jeg bor ikke i Bedsted, men...
F.eks. hvis man indtaster "Bedsted" kommer Bedsted også frem, men det er et fokert postnummer den har...
Hvis man istedet indtaster postnummret, kommer bedsted også frem... Altså må der være 2 Bedsted'er med 2 forskellige postnumre... (Og nej, det er ikke 2 forskellige. De er geografisk det samme sted) ;-)

Michael ;-)
Avatar billede disable Nybegynder
25. juli 2005 - 19:20 #15
En kort kommentar, selvom emnet er gammelt ...

Otto Ruds Gade hedder faktisk Otte Ruds Gade...
Se link: http://gis.aarhus.dk/kommuneatlas/gadebeskrivelser/Gade_Otte_Ruds_Gade.htm

(Faldt over dette, fordi jeg lige har købet en MDPNA ;-) )..
Avatar billede obmm Nybegynder
15. oktober 2005 - 15:27 #16
Hvordan vælger jeg adr. fra kort?
Avatar billede annikadk Nybegynder
17. oktober 2005 - 15:22 #17
Hvis du er på kortet???
Prøv at hold pennen nede - så kommer der måske en menu hvor du kan vælge dette.
Har ikke læst op på dette spr. så har ikke tjek på softwaren lige nu.