Avatar billede clarion Nybegynder
18. juni 2005 - 20:05 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Flere databaser på lovalhost

Jeg forsøger at oprette endnu en database på localhost via config.inc.php
Her er hvad jeg har indtastet:

$cfgServers[1]['host']          = 'localhost'; // MySQL hostname
$cfgServers[1]['port']          = '';          // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1]['socket']        = '';          // Path to the socket - leave blank for default socket
$cfgServers[1]['connect_type']  = 'tcp';      // How to connect to MySQL server ('tcp' or 'socket')
$cfgServers[1]['stduser']      = '';          // MySQL standard user settings (this user must have read-only
$cfgServers[1]['stdpass']      = '';          //  access to the "mysql/user" and "mysql/db" tables)
$cfgServers[1]['auth_type']    = 'config';    // Authentication method (config, http or cookie based)?
$cfgServers[1]['user']          = 'root';      // MySQL user
$cfgServers[1]['password']      = '';          // MySQL password (only needed with 'config' auth)
$cfgServers[1]['only_db']      = '';          // If set to a db-name, only this db is displayed at left frame
                                              // It may also be an array of db-names
$cfgServers[1]['verbose']      = '';          // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname
$cfgServers[1]['bookmarkdb']    = '';          // Bookmark db - leave blank for no bookmark support
$cfgServers[1]['bookmarktable'] = '';          // Bookmark table - leave blank for no bookmark support

$cfgServers[2]['host']          = 'localhost';
$cfgServers[2]['port']          = '';
$cfgServers[2]['socket']        = '';
$cfgServers[2]['connect_type']  = 'tcp';
$cfgServers[2]['stduser']      = '';
$cfgServers[2]['stdpass']      = '';
$cfgServers[2]['auth_type']    = 'config';
$cfgServers[2]['user']          = 'dummy';
$cfgServers[2]['password']      = '12abCD3';
$cfgServers[2]['only_db']      = '';
$cfgServers[2]['verbose']      = '';
$cfgServers[2]['bookmarkdb']    = '';
$cfgServers[2]['bookmarktable'] = '';

Jeg kan så vælge mellem localhost(root) og localhost(dummy) i phpmyadmin. Men hvis jeg vælger dummy får jeg en fejl: Access denied for user: 'dummy@localhost' (Using password: YES)

Hvad mangler jeg at gøre?

På forhånd tak.
Clarion
Avatar billede Slettet bruger
18. juni 2005 - 22:45 #1
Jeg ved ikke om du kan på den måde, men du kan oprette flere brugere i mysql og det gøres nemmest via mysqladmin og disse kan så oprette databaser efter previlegier.

Det er lidt forskelligt i de forskellige versioner af Mysqladmin denne er ti  2.5.6

Start din browser og skriv link til din MySqlAdmin index.php
noget a. la. http://localhost/dir_hvor_din_mysqladmin_ligger/index.php
Med Apache ligger den normalt i c:/apache/htdocs, og så er linket
http://localhost/mysqladmin/index.php

Login: user: root - Password ingen

På hovedsiden skal du vælge >Privilegier< og på listen vælger du
Bruger:root og Vært:localhost og yderst til højre trykker du på >RET<
og på den nye side finder du
>Ændre password, bruger du hvis du vil sætte password på >root
eller hvis du vil oprette en ny bruger med samme rettigheder som >root
skal du bruge
>Ret Login Information/Kopi'er bruger,
der kan du se at der ved >Password ikke står noget.
Skriv et >password og skriv igen >password
Hvis du så klikker på >Udfør laver den en ny bruger med samme rettigheder som >root  og du beholder >bruger : root
fordi der er tjek i feltet >behold den gamle, og der er så også andre muligheder.
Men behold den gamle, så kan du altid slette/rette
Avatar billede clarion Nybegynder
18. juni 2005 - 23:17 #2
Hej ibtage.
Perfekt. Læg et svar så får du pointene.

Og tak for hjælpen. Det har været en kamp siden jeg fik ny harddisk, og det ikke virkede trods en udemærket backup...

Mvh
Clarion
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 14:33 #3
Tillykke og et svar :-)
Avatar billede clarion Nybegynder
23. juni 2005 - 16:02 #4
Det er altså en kommentar, ibtage. Den kan jeg ikke fakturere.:-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 16:07 #5
Nej det ka' du ikke,men så her da. :-)
Avatar billede clarion Nybegynder
23. juni 2005 - 18:50 #6
Ja, det hjalp. Husk at opgive det på selvangivelsen....:-)
Avatar billede Slettet bruger
23. juni 2005 - 20:11 #7
Jeg er i den gruppe danskere der ikke mere udfylder selvangivelse, jeg nøjes med at underskrive og returnerer.