Avatar billede aske5000 Nybegynder
18. juni 2005 - 01:27 Der er 4 kommentarer

hej jeg er newsbie inden for web design, og hjemmeside

hej jeg har et problem hehe jeg ka ikk hit ud af det
jeg er udlært tømrer snedker. og jeg har gået og tænkt på at nu skal det være nu vil jeg være selvstændig. men jeg har fundet ud af at jeg ikke kan lave et logo selv for mit firma. så jeg ville være yderst taknemelig vis der var en som ville hjælpe med det. jeg skal til at købe et domæne osv osv. men det tror jeg at jeg vil overlade til en web master at gøre for jeg fater ikke en xxxx om det. så jeg har indset at man kan ikke alt som 28 årig.
så nu spørger jeg jer dygtige web guder om i kunne lave mig et logo i pdf. som kan bruges til min nye hjemme side. og til at sætte på fakture med mere altså firmaets kende mærke i ved. firmaet skal hede willer byg og det vil om handle. alt inden for tømrer og snedker arbejde så et rimeligt flot billede med et nyt lækkert design. jeg har sat over 30 køkkener op, så det ved jeg noget om. men web design er jeg helt på ny begynder stadiet
men mit forslag til det at der skal være et firma navn

1. firma navn Willer Byg
2. Tømrer og Snedker Forretning
3. et logo i størelsen brede 396 pixel
4. højde 70 pixel

gerne et logo med rødt i det passer fint til mine visit kort som jeg dog selv har lavet :)
Avatar billede fluse Nybegynder
18. juni 2005 - 02:38 #1
Lige et par ting ang. logo...

Du vil gøre dig selv en meget stor tjæneste hvis du får et logo lavet ikke i PDF, eller nogen bestemt pixel størelse...
Det du skal have er et logo i vektor, helst i *.EPS format, fordi, ud fra det kan du generer logoet i alle størelser/farver(hvis det er et 1farve logo). Dvs. det kan bruges til alt fra hjemmeside, til tryk på visitkort, brevpapir, tøj, biler osv osv osv...

Derudover er det også værd at få det lavet i en standartiseret farve, fx. pantone. da du på den måde er sikker på at det ALTID er ens uanset hvor det bliver brugt.

Det er selv følgelig ikke en nødvendighed, men det gør det nemmere for dig selv i det lange løb, og du slipper for at skulle ha det rentegnet/lavet nye billider senere.
Avatar billede aske5000 Nybegynder
18. juni 2005 - 15:08 #2
ok det lyder rigtig fornuftigt. det du siger der fluse. det har du fuls stændig ret i. tak for tipet
Avatar billede htmlkongen Novice
18. juni 2005 - 22:27 #3
Aske5000>> Sorry for spam... ;)

Fluse>> Hvordan laver man sådan en EPS fil? Det lyder skide smart. Kan du evt. give mig nogle gode links? Og hvad vil 'vektor' sige?

Tak for for ny info - og sorry for spam ...
Avatar billede Jens Jakob Teislev Nybegynder
19. juni 2005 - 01:45 #4
Fluse: Vektor grafik kan da godt være i .pdf format. Adobe Illustrator, fx,  gemmer fint i .pdf format. Ikke at der er noget galt med .eps, men... ja man skal jo være en nørd.

Vektor vil sige at de grafiske streger - fx bogstaver - er udregnet matematisk og kan skaleres ubegrænset op eller ned oden at skabe uklarhed. Dvs ingen grums ved zoom.

Adobe Illustrator kan downloades i en demo version fra www.adobe.com. Det er nok en af de mest almindelige programmer.