Avatar billede powkie Nybegynder
17. juni 2005 - 18:19 Der er 5 kommentarer

Emulator til at køre OCC kassesystem

Jeg har OCC kassesystem(dos-baseret) kørende på en windows 98 maskine, hvilket fungere udemærkede, men nu SKAL maskinen opgraderest til Windows XP og her kommer problemet så, Programmet kan ikke køres fra XP, ingengang hvis den køres som et windows 95/98 program.
Den siger dette:
"submitfil MENU. ikke fundet, Programmet afbrudt...."

Er der en måde hvorpå jeg kan "emulere" en 100% win 95/98 maskine fra win XP, eller bliver jeg nød til at køre med to styresystemer.
Avatar billede gratis Nybegynder
17. juni 2005 - 18:23 #1
Avatar billede powkie Nybegynder
17. juni 2005 - 19:06 #2
Når jeg prøver at køre det i dosbox får jeg det her af vide:
"OCCMENU: cannot find language file, program aborted...."
er det fordi det er et dansk program eller hvad? og kan det løses?
Avatar billede gratis Nybegynder
17. juni 2005 - 19:40 #3
jeg blir dig svar skyldig...jeg ved det ikke :\
Avatar billede martin_moth Mester
21. juni 2005 - 14:27 #4
Er det ikke lukketid for sp. eksperten.dk/spm/447609 m.fl ;o)
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juni 2005 - 14:30 #5
Du kan for ganske få penge købe Microsoft Virtual PC. Her kan du installere MS DOS og køre dit program her - det SKAL virke :-) Du vil så have et vindue i XP, hvor din ægte DOS kører.

Der kan være mange årsager til at et gammelt DOS program ikke fungerer - ex. for store partitioner, sikkerhed på mapper osv. Sørg i første omgang for, at stier står korrekt (dvs. drev og mapper er identiske med den eksisterende løsning).