Avatar billede hrlaust Nybegynder
17. juni 2005 - 18:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problem med at finde computere

Hej.
Min problem er at jeg ikke kan få kontakt med andre computere på netværket fra min bærbar. Den kører over trådløs-netværk.
jeg har en linksys router og et linksys accespoint.
Jeg har fint kontakt med routeren og accespointet og har fået internet, men den vil bare ikke finde de andre komputere :(
Håber virkeligt der er en af jer der kan hjælpe mig :D

MVH. Hrlaust
Avatar billede levich Nybegynder
17. juni 2005 - 18:32 #1
Måske blokerer firewall'en på den ene eller begge computere for trafik. Se efter noget i retningen af "neighborhood network" i firewall'en.

Desuden skal du have installeret protokollen "fil- og udskrifsdeling til microsoft-netværk". Se under egenskaber for LAN-forbindelsen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
17. juni 2005 - 19:42 #2
Avatar billede hrlaust Nybegynder
17. juni 2005 - 22:35 #3
Nej det er ikke noget af dette, det er galt intærnt på computeren. Alt firewall er slået fra. men når man går ind på netværkssteder - vis arbejdsgrupper, så vil den ikke, den siger at(i mit tilfælde) mshome ikke er tilgængelig. Hvis jeg ser fra min anden computer, så kan jeg godt se bærbaren, men ikke komme ind på den..
Avatar billede hrlaust Nybegynder
18. juni 2005 - 00:07 #4
--- tråd lukket ---
fandt selv problemet :)
Avatar billede xander_cage Nybegynder
22. juni 2005 - 02:47 #5
Jamen hvad gjorde du?? Har selv problemmer med det..