Avatar billede carstenk.h Nybegynder
17. juni 2005 - 11:07 Der er 13 kommentarer

Dekryptering? Hjælp!

Hey!

Her for noget tid siden krypterede jeg nogle filer på mit D-drev, som jeg så havde glemt, at jeg i det hele taget havde i lang tid. Men da jeg så skulle bruge dem kunne jeg ikk åbne nogen af dem.

Jeg går ud fra at det er fordi jeg har haft formateret mit c-drev i mellemtiden, og derfor godkender windows mig måske ikke til at åbne filerne, da jeg jo har krypteret dem :(

Hvad kan jeg gør?

mvh Carsten
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juni 2005 - 11:08 #1
tja, man kan undres over hvordan du vil have det med krypterings softwaren, hvis du nu kan dekryptere filerne, uden brug af passwordet.

Hvad har du brugt til krypteringen?
Avatar billede carstenk.h Nybegynder
17. juni 2005 - 11:09 #2
Jeg har bare krypteret det med Windows... Du ved den der inde i egenskaber og det...
Jeg ved godt det ikk er skide smart, men der må da være en måde..
Avatar billede mtj111 Novice
17. juni 2005 - 11:14 #3
Prøv at læse og evt. downloade: http://www.download3000.com/download_2120.html

Michael
Avatar billede polle007 Nybegynder
17. juni 2005 - 11:24 #4
Der er ikke så meget du kan gøre. Dekrypteringsnøglen smed du væk da du formaterede, og bruteforcing kan sikkert tage ret lang tid..
Avatar billede carstenk.h Nybegynder
17. juni 2005 - 11:25 #5
er det program ikke kun til at kryptere med?
Det skal jo DEkrypteres...
Avatar billede mtj111 Novice
17. juni 2005 - 11:26 #6
Læs de 5 første ord: Hybrid encrypts and decrypts files

Michael ;-)
Avatar billede leif Seniormester
17. juni 2005 - 11:28 #7
Der er jo en grund til at man kryptere data !!! Hvis alle nu kunne bare dekryptere, hvorfor skulle man så kryptere ???
Avatar billede polle007 Nybegynder
17. juni 2005 - 11:30 #8
For fremtiden hvis du ønsker at benytte Windows' kryptering, så læs lidt om hvordan du tager backup af dit EFS certifikat/private nøgle. Så kan du også tilgå dine data efter en formatering :)
Avatar billede summer Mester
17. juni 2005 - 11:33 #9
Lidt det samme som med Digital Signatur, hvis alle kunne åbne det man ønsker skjult, så............
Avatar billede james_t_dk Juniormester
17. juni 2005 - 11:40 #10
Det viste jeg ikke at man kunne, skulle du ikke indtaste en key for at kunne låse krypteringen op igen?
Avatar billede serverservice Praktikant
17. juni 2005 - 13:33 #11
Ja der er desværre ikke noget at gøre og du er heller ikke den først der har lavet det nummer. Dit certifikat ligger under egenskaber for brugere/password i kontrolpanel . i Xp åbner du den med kommandoen fra kør:
control userpasswords2
Avatar billede serverservice Praktikant
02. december 2005 - 17:08 #12
værsgo...
Avatar billede summer Mester
28. marts 2008 - 07:56 #13
Lukketid??