Avatar billede dk_gryf Nybegynder
17. juni 2005 - 00:09 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Can't open the log file for reading! CHMOD this file to 666

Jeg har en debatforum på min hjemmeside www.narkolepsi.dk, men når man forsøger at oprette en ny debat får jeg følgende error:

Can't open the log file () for reading! CHMOD this file to 666 (rw-rw-rw)!

Linien i filen som der henvises til ser således ud:
$fp = @fopen($settings['logfile'],"rb") or problem("Can't open the log file ($settings[logfile]) for reading! CHMOD this file to 666 (rw-rw-rw)!");

Hvad er der galt og hvad gør jeg??

DK_Gryf
Avatar billede flashn00b Nybegynder
17. juni 2005 - 00:11 #1
Kører du over et ftp program til at lægge filerne ind på dit website?
Avatar billede flashn00b Nybegynder
17. juni 2005 - 00:12 #2
Hvis du gør, så højreklik på filen og tryk CHMOD og skriv 666 :)
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
17. juni 2005 - 10:52 #3
Jeg har gjort som du skrev og i første omgang hjalp det, men nu kommer følgende besked: Couldn't create file "msg/14.html"! Please CHMOD the "msg" folder to 666 (rw-rw-rw)!
Hvis du ser på www.narkolepsi.dk debatforum så er der oprettet en test, men hvis man klikker på den får man en 404 error - hvad gør jeg nu??
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
17. juni 2005 - 11:11 #4
Der kommer samtidig følgende besked: Warning: fopen(msg/3.html): failed to open stream: Permission denied in /hsphere/local/home/helpdesk/narkolepsi.dk/mboard/mboard.php on line 356

Linie 356 i mboard.php er tom = et blank linie
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
17. juni 2005 - 11:13 #5
Fejl - linie 356 er ikke tom men ser sådant ud:
$fp = fopen($newfile,"wb") or problem("Couldn't create file "$newfile"! Please CHMOD the "msg" folder to 666 (rw-rw-rw)!");

Der er givet RW i alle 3 kategorier!
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
17. juni 2005 - 11:18 #6
det fungerer nu - tror jeg nok...
lav et svar så du kan få pointene
Avatar billede dk_gryf Nybegynder
21. august 2006 - 22:37 #7
case closed