Avatar billede salbeik Nybegynder
16. juni 2005 - 19:11 Der er 27 kommentarer

Vær med at til at oprette et professionelt webfirma fra bundet

Hej

Jeg er en 21 årig student, fra københavn som i øjeblikket tager fri fra studiet. Jeg kunne godt tænke mig at lave et webfirma. Jeg har selv været i branchen og ved lidt om hvad der kræves. Jeg har tidligere arbejdet som webdesigner. Og vis jeg selv skal sige det så er jeg ikke helt dårlig til det med grafik (se eksempler nederst). Så det vil sige at jeg har grafikkeren på plads i firmaet, men mangler en god programmør og en som kan skaffe kunder og har sans for business. Firmaet kommer til at starte helt fra bunden, dvs. at der ind til videre ingen beslutninger er taget. Det betyder naturligvis at der absolut INGEN PENGE er i det, før man i fællesskab formår at tjene nogen. Idet det er et nystartet firma, så kræves det naturligvis at din indsats er helhjertet. Det går ikke at man mødes et par gange en gang i mellem, det SKAL være hver dag at der sammen bliver arbejdet seriøst på projekterne.  Ejerskabet af firmaet vil blive fordelt ligeligt imellem dem som er med til at starte det.

Er du interesseret og har tiden dertil, så må du meget gerne kontakte mig over email. Jeg ringer derefter til ALLE der er interesseret, for at høre nærmere.

Du behøver absolut ikke kunne alting indenfor business, programmering, design, men du skal bare selv mene at du kan noget indenfor faget som kan være værdifuldt for firmaet.

Idet vi kommer til at arbejde sammen dagligt, er det et krav at du bor i københavn eller omegn.

Send en mail til: salbeik@gmail.com  . Husk at fortælle hvad du kan indenfor business eller webdesign/webprogrammering og oplys dit telefon nummer.

eksempler på webdesign som jeg selv har lavet:

http://www2002128.thinkquest.dk/
http://www.ultima.frac.dk/catinet/
Avatar billede g1um Nybegynder
16. juni 2005 - 19:15 #1
held og lykke.
du burde overjeve lidt mere erfaring inden for web-område, måske lidt mere læs bøger, leg med photoshop. bagefter kan du avancere sig til freelance, og efter det dit eget firma
Avatar billede salbeik Nybegynder
16. juni 2005 - 19:25 #2
Been there, done that. Hvordan tror du egentligt jeg har lavet en hjemmeside som: http://www.ultima.frac.dk/catinet/

med microsoft paint ????

- nogle gange tror jeg bare ikke på at folk kan læse
Avatar billede asppro Nybegynder
17. juni 2005 - 09:04 #3
Ligner lidt noget der er lavet i paint :-)
Avatar billede salbeik Nybegynder
17. juni 2005 - 12:45 #4
Tror ikke lige du skal snakke med ArtGate.dk    - tror ikke rigtig man kan snakke om design, det er jo praktisk talt et part firkanter her og der og nogle billeder.
Avatar billede salbeik Nybegynder
17. juni 2005 - 12:48 #5
herr. Lars Hansen lars@artgate.dk  a.k.a. asppro
Avatar billede salbeik Nybegynder
17. juni 2005 - 12:58 #6
og hrr. Yevgen Zainchkovskyy a.k.a. g1um  - dårlig karma points
Avatar billede trophymanager Nybegynder
18. juni 2005 - 11:56 #7
artgate.dk er klasser højere end de to sider du præsenterede ;)
Avatar billede dmcn Praktikant
18. juni 2005 - 13:11 #8
"Tror ikke lige du skal snakke med ArtGate.dk"
Siger du dermed, at en kunstkritiker ikke kan udtale sig om malerier, hvis han ikke kan male som Van Gogh?
Avatar billede saucer Nybegynder
18. juni 2005 - 17:51 #9
salbeik >> Well det ser ud til at du ikke kan klare kritik og det kommer du ikke langt med i livet..

Det er heller ikke godt at komme med dårlige eksempler på det du har lavet hvis du ønsker at starte et professionelt webfirma.

Se bare her : http://validator.w3.org/check?uri=http%3A%2F%2Fwww.ultima.frac.dk%2Fcatinet%2F

Og jeg er 100% sikker at den anden side du har lavet også er dårlig lavet som det første.

Så læs brugerens kommentar og brug dem til at lave rette dine fejl frem for at svine dem til.

Saucer over and out.
Avatar billede salbeik Nybegynder
18. juni 2005 - 19:42 #10
ja ja i snakker . skal bruge kritisk kritik til noget - sikkert. En ting er i hvert fald sikkert og det er at den kritik jeg har modtager, kun er kritisk og på ingen måder konstruktiv. Ergo: i er nogle tabere som kun bruger jeres tid på at nedgøre andre.

Jeg lukker hermed denne tråd og vil for fremtiden ikke tjekke hvad der er blevet skrevet - idet eksperten.dk jo åbenbart kun indeholder tabere som har lært at åbne kæften uden at tænke først.
Avatar billede saucer Nybegynder
18. juni 2005 - 19:47 #11
Hehe hvem er det lige der er en taber her ??

Tænk dig godt om dreng, du er her med bliver vodersendt til en co-admin.
Avatar billede saucer Nybegynder
18. juni 2005 - 19:47 #12
Og hvis du ikke kan se point i mit kritik så er det bare synd for dig.
Avatar billede saucer Nybegynder
18. juni 2005 - 19:52 #13
g1um, trophymanager, asppro >>

Check jeres mail. Det ser ud til at salbeik har tilmeldt vores e-mail til alle nyhedsbreve.

Jeg har kontaktet alle sider nu og spurgt om IP på personen som har tilmeldt mit e-mail.

salbeik  >> Du har nu den sidste chance for at sige undskyld ellers bliver sagen voder sendt til politi for spamming.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
19. juni 2005 - 02:08 #14
Jeg klarer mig :) Spamfiltre er der for en grund. Morede mig bare dejligt over overskriften på posten.

"Vær med at til at oprette et professionelt webfirma fra bundet"

Og så nedenstående uddrag taget de to vedlagte links i betragtning.

Jeg har selv været i branchen og ved lidt om hvad der kræves. Jeg har tidligere arbejdet som webdesigner. Og vis jeg selv skal sige det så er jeg ikke helt dårlig til det med grafik (se eksempler nederst). Så det vil sige at jeg har grafikkeren på plads i firmaet, men mangler en god programmør og en som kan skaffe kunder og har sans for business.

Min kommentar er så følgende, hvis du nu vil have lidt mere konstruktiv kritik:

Det er 100% at du ikke får en dygtig programmør med på ideen - de kan lave "design" der er meget bedre end det på de to sider du linker til.

Når det er sagt kunne det være du skulle lede efter en der interesserer sig for programmering så i sammen kan lave en -hobby- hjemmeside, og få udviklet nogle skills der vil kunne bidrage med lidt mere. Tiden hvor man alene kunne sælge hjemmesider på personlige forbindelser er slut desværre.
Avatar billede locturian Nybegynder
22. juni 2005 - 10:28 #15
Det var da utroligt som i bithcer som en flok børnehavebørn, stop det nu, tak...

1) Salbeik; Synes det er flot at du tør tage springet og lave noget selvstændigt, men der bliver sagt, at du nok bør starte med noget freelance, som jeg bakker op om. Du får en meget bedre smag for, hvordan hele markedet hænger sammen, hvodan man markedsfører sig, og hvordan du kontakter kunder, samt strukturere dine kunde-cases. Gør dig selv den tjeneste, at gøre dig erfaringer, før du hopper ud, og falder meget dybt og slår dig. Dernæst er dine referencer ikke dårlige, men desværre ikke på niveau med hvad et professionelt reklame/web-bereau kan tilbyde - Hvorfor det netop er en god ide at starte med freelance.

2) Asppro - Flot at du opildner en stemning med en åndsvag kommentar...
3) Note til resten: Tal pænt til hinden, og giv noget konstruktiv kritik, fortæl manden hvad han kan gøre bedre, istedet for at sige at det er noget "lort" han laver. Det andet kommer i ingen vegne med.

Jeg er selv i branchen, og har været det i en del år. Jeg ved hvad jeg snakker om, så om i læser det jeg skriver og tager det seriøst, er op til jer selv. Ville bare smide min mening - Fortsat god onsdag :-)
Avatar billede Mik2000 Professor
26. juni 2005 - 12:04 #16
Jeg er enig med locturian

Vil gerne lige præsentere mig selv først. Jeg hedder Kim og har www.techshop.dk som dog ikke er 100% færdig i den bagvedliggende programmering endnu (men udaftil er den).
Vi har bl.a. lavet sider som jb-consult.dk samt mange andre. Derudover har vi lavet vores eget CMS system som benyttes hos flere virksomheder.

Salbeik:
Jeg vil give de andre ret i at du nok skal bruge noget længere tid på markedet f.eks. som freelance. Det skinner også meget tydligt igennem at du er 21 år somme tider. Hvis du vil opbygge noget professionelt så er du nød til at være professionel hele vejen igennem. Dette gælder tekster, kommentarer, svar osv. Det er fint man ikke er så gammel, det er jeg heller ikke selv, det må bare ikke skinne igennem. Hvis det er korrekt du har tilmeldt dem til nyhedsbreve rundt omkring, vil jeg fraråde dig at begynde selvstændigt for så er du langt fra moden nok. Det er kun 12 årigede der gør sådan noget og det er i øvrigt forbudt, og du kan findes på din ipadresse. Men er det ikke korrekt du har gjort det, vil jeg ønske dig held og lykke. Men giv det lidt tid endnu.

I andre:
Der er ikke meget konstruktiv kritik i det I skriver. Man skal aldrig skrive siden er noget lort. Det hjælper slet ikke. Fortæl ham hellere hvad der ikke er så godt ved hans sider. Skriv hvad han skal ændre.

Skal vi ikke aftale at vi fremover er lidt mere konstruktive og kommer med venlig hjælpende kritik. Så kan vi bruge det til noget.
Avatar billede saucer Nybegynder
26. juni 2005 - 12:19 #17
mik2000 >> Tror ikke at Salbeik vil kunne svare med det samme. Det ser ud til at Co-admins har givet ham nogle dage fri fra siden.

Jeg har fået svar fra det fleste nyhedsgrupper og det er den samme IP adresse fra DK som kort tid efter mit sidste indlæg har tilmeldt min e-mail. Så før han ikke siger hans version er han kun skyldig i mine ønje.

Men mik2000 du har 100% ret i alt som du har skrevet. Personlig blib jeg selv revet med strømmen da Salbeik begyndte at svine andre brugere til pga. deres svar. Det er også trist at exp.dk er blivet til en slags muder-kast forum.

Med venlig hilsen
Saucer
Avatar billede asppro Nybegynder
27. juni 2005 - 15:38 #18
Hej Piger :-)

Er lige kommet hjem fra ferie, rart at se at ArtGate.dk har fået lidt gratis reklame tak for det salbeik :-) (vil lige gøre det klart at det ikke er aftalt spil)

@locturian - Opildner en stemning ? Han skrev selv "Microsoft Paint" ??? What ever...

@Salbeik - Jeg er egentlig ligeglad med hvad grafikprogram du bruger, hvis du har tilmeldt os nyhedsbreve for at pisse os af er du simpelthen for dum. Held og lykke med dit firma, hvis du får dig taget sammen til at lave et.
Avatar billede trophymanager Nybegynder
03. juli 2005 - 16:44 #19
Lad os bare sige man for svar som man spørger ikke. Hele Salbeiks post er præget af en eller anden form for bedrevidende, blærende arrogance som er hylende morsomt set i relation til de referencer han præsterer. Jeg undskylder hvis jeg har bidraget med en negativ stemning, men det var bare for sjovt at læse :)
Avatar billede saucer Nybegynder
03. juli 2005 - 19:02 #20
trophymanager >> Hvilken spamfilter bruegr du ?
Avatar billede trophymanager Nybegynder
03. juli 2005 - 20:12 #21
:) jeg tror ikke han meldte mig.

Men det bare min hotmail.. Det vælter ind med spam i forvejen, så jeg ville ikke lægge mærke til det hvis der kom ekstra.
Avatar billede saucer Nybegynder
03. juli 2005 - 20:13 #22
hehehhe
Avatar billede g1um Nybegynder
03. juli 2005 - 21:21 #23
jeg tror heller ikke han har meldt mig. men whatever. vil godt se hans 'professional' web-firma ?! ;)
Avatar billede Mik2000 Professor
03. juli 2005 - 21:51 #24
Skal vi ikke slutte den her nu. Så er det her sidste indlæg :)
Avatar billede trophymanager Nybegynder
04. juli 2005 - 00:19 #25
øv.. det var ellers en af de sjovere poster.
Avatar billede saucer Nybegynder
04. juli 2005 - 08:40 #26
:( :( :( Well så må vi helle stoppe....

Jeg har nu gemt denne pest en en txt fil så den starter selv om hver gang min computer starter. Så kan jeg få et billig grin fra starten :)

I må ha det godt alle samme..
Avatar billede fcs Novice
14. juli 2005 - 11:45 #27
Salbeik>> Den slags sprog er der ingen grund til herinde. Du bedes derfor moderere dit sprog fremover.

Mvh.

FCS/Coadmin