Avatar billede jensen79 Nybegynder
16. juni 2005 - 14:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Text i kolloner

Er det muligt at lave text i kolloner som automatisk tilpasses?
Avatar billede fennec Nybegynder
16. juni 2005 - 14:53 #1
Mener du en table??

<table>
<tr>
  <td>Tekst1</td>
  <td>Tekst2</td>
</tr>
</table>
Avatar billede jensen79 Nybegynder
16. juni 2005 - 15:01 #2
Nej, jeg mener at det bliver automatisk fyldt i kollone 2 når kollone er fyldt.

Sådan så man kan sætte sin text flot ind.
Avatar billede jensen79 Nybegynder
16. juni 2005 - 15:08 #3
Jeg ved man kan i Netscape, men er der en tilsvarende løsning til expolorer
Avatar billede fennec Nybegynder
16. juni 2005 - 15:20 #4
Der ved jeg slet ikke hvad du snakker om (lyder som noget overflow). Har du et eks??
Avatar billede jensen79 Nybegynder
16. juni 2005 - 15:35 #5
F.eks. her: http://www.simplexdesign.dk/kompweb.asp det er sikkert ikke automatisk
Avatar billede submann Nybegynder
16. juni 2005 - 18:21 #6
Kan man ikke lave et eller andet med noget ala dette
If Len(strTekst) > 200 Then
  ' Del teksten på en måde og indsæt </Td><Td>
End If

Bare en idé, ved ikke om man kan...
Avatar billede jensen79 Nybegynder
17. juni 2005 - 00:33 #7
men det afhænger jo af skærmopløsningen, så det ville være smart med et script med en eller anden form for overflow ligesom fennec foreslår.
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. juni 2005 - 03:15 #8
Du kommer til at klippe midt i ordene hvis du bruger "If Len(strTekst) > 200 Then"

Men du kan evt prøve denne her:

Str = split(str," ")
<%
Kolonne1 = ubound/2
Kolonne2 = Ubound - Kolonne1  %>

<table>
<tr>
  <td><%
  for i = 0 to Kolonne1
    Response.Write(Str(i))
  next %>
</td>
  <td><%
  for i = Kolonne2 to Ubound
    Response.Write(Str(i))
  next %></td>
</tr>
</table>

Jeg har ikke testet det, men du kan da rode lidt med det
Avatar billede fennec Nybegynder
17. juni 2005 - 08:49 #9
Jeg kan ikke se hvordan det kan laves dynamisk. Og simplexdesign er ikke dynamisk :o)

Vi er ude i noget avanceret javascript, hvis det skal laves. Det er noget med at tjekke for overflow, også klippe et ord af gangen ud og smide over i den anden celle, indtil der ikke er overflov længere. Et krav er så, at der ikke må være HTML elementer i teksten (a, img osv.), da dette koden mere indviklet. Dette skal også køres ved resize af vindue.

Jeg vil helt klar anbefale, at du revurdere dit design, og undgår dette problem. Submann og diggerx løsning kan dog godt bruges, men igen må der ikke være HTML i, da du kan komme til at klippe midt i den kode.
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. juni 2005 - 15:39 #10
Min løsning vil være så god hvis der er overskrifter nede i teksten. Så risikerer man at få en halv overskrift i hver kolonne :-)
Avatar billede jensen79 Nybegynder
26. august 2005 - 01:25 #11
Hej Diggerx udemærket metode, selvom det giver lidt problemer med orddelingerne. Læg et svar
Avatar billede diggerx Nybegynder
26. august 2005 - 09:46 #12
ok ;-)