Avatar billede kasperon Nybegynder
16. juni 2005 - 13:23 Der er 4 kommentarer

Import af excel data til Indesign - HJÆLP -

HJÆÆLP... Jeg står og skal til at lave et katalog med over 500 varenumre med hvert sit billede. Ud for hert billede skal jeg så have skrevet det rigtige varenummer. Jeg har alle data'ene for hvert varenummer i et Excel regneark(Vnr - pris - varenavn - størrelse)
- Mit spørgsmål er så:

Hvis man laver en tekstboks ved siden af det pågældende billede, kan man så ved blot at skrive varenummeret i tekstboksen(som en slags nøgle), automatisk få hentet pris/varenavn/størrelse til netop det varenummer.

Det vil spare mig for oceaner af tid - så en tutorial/ eller en forklaring til hvordan man kan gøre dette nemmest - VIL VÆRE EN KÆMPE HJÆLP.
Avatar billede kasperon Nybegynder
17. juni 2005 - 11:36 #2
Linkene fortæller kun noget om at importere hele excel regneark, hvilket ikke er problemet.
Avatar billede macmops Nybegynder
01. juli 2005 - 10:14 #3
Hvad er det helt præcist du vil? fordi normalt ville det vel være fornuftigt at importere hele excel arket? Problemet er nok at du er nød til at lave excel som en xml fil?
Avatar billede kasperon Nybegynder
01. juli 2005 - 12:58 #4
Det jeg vil er, at få overført nogle data som f.eks. pris til et varenummer (lidt ligesom brevfletning). Jeg har et excel regneark med varenumre, hvor der er tilknyttet pris, varenavn, størrelse osv. Jeg vil derfor overføre disse data over i indesign, så jeg bliver fri for at skulle taste pris varebetegnelse mv. til hvert varenummer - HÅBER DER ER NOGEN DER KAN HJÆLPE (: