Avatar billede jemmer Nybegynder
15. juni 2005 - 23:54 Der er 13 kommentarer

IP adresser på netkort

Jeg vil godt opnå følgende

Jeg har en windows 2003 server med 1 ip

Jeg vil godt have lavet sådan at den også har følgende ipadresser

MEN de skal ligge på samme netkort OG når der sendes pakker ud fra 10.10.20.1 til en computer på det subnet så skal de tagges med et bestemt vlan tag.

Jeg ved nogle linux maskiner kan dette. Men kan det lade sig gøre i windows verdenen. Jeg er villig til at skifte netkort hvis det er det som skal til.
Avatar billede screem_brille Novice
16. juni 2005 - 00:00 #1
under egenskaber for dit netkort, vælg TCP/UP vælg avanceret, og under fanebladet med IP kan du tilføje yderligere IP adresser (hvirker kun hvis kortet har en statisk IP)
Avatar billede jens_bach Nybegynder
16. juni 2005 - 00:06 #2
du kan som standart ikke sende pakker på forskælige vlan
men med hp's netkort kan du sætte driveren op så man kan sende og modtage på flere vlan.

ps. er næsten 100% på at der er hp net-kort
Avatar billede serverservice Praktikant
16. juni 2005 - 12:11 #3
Du kan godt gøre som screem bille skriver , men jeg mener du skal subnette dine ipér osse for at adskille dine subnets- og oprette 3 scopes i dhcp- jeg er ikke klar over hvordan du vil få det til at virke rent sofwaremæssigt men det ved du måske selv?
Hvad er der egentlig du vil opnå - hvilke typer software skal deles ud og hvorfor er det nødvendigt?
Avatar billede lap Nybegynder
16. juni 2005 - 20:24 #5
og nettene er jo subnettet til 3*255.0
Avatar billede jemmer Nybegynder
16. juni 2005 - 23:16 #6
Jeg kan alså godt finde ud af at sætte ipadresser og subnette.

Det eneste jeg har kunne bruge her er det hp. Jeg har købt et HP kort.. Så må vi jo se
Avatar billede lap Nybegynder
12. juli 2005 - 15:55 #7
feedback?
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:52 #8
noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:41 #9
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:30 #10
brug for mere hjælp ?
Avatar billede serverservice Praktikant
09. februar 2007 - 09:52 #11
ved ikke om jeg har været til hjælp - men det er op til spørgeren at vurdere. Her et svar
Avatar billede jemmer Nybegynder
03. maj 2008 - 08:19 #12
Lap - Svar lige. Intel netkort købt. Ekstra software fra intel'webside fundet. Nu har jeg 4 virtuelle netkort med hvert sit vlan
Avatar billede lap Nybegynder
05. maj 2008 - 09:11 #13
svar :-)