Avatar billede thomzen Nybegynder
06. april 2001 - 11:01 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Lydkort?

Jeg har et Soundblaster Live 1024!

Og så et gammel accton (DooH) Netkort.

Når jeg eksempelvis hører musik, og så åbner en masse vinduer, eller bruger stifinderen hårdt, begynder lyden at \"Scratche\" Er det noget jeg kan gøre noget ved?

skal jeg evt. sætte lydkort/netkort i en anden slot?
Avatar billede lenny Nybegynder
06. april 2001 - 11:05 #1
Jeg tror det ikke, jeg tror dit gamle netkort kræver så meget af CPU\'en at det har indflydelse på din lyd. Det lyder mærkeligt, men man ved aldrig hvad der er med gammel hardware, det bliver underligt med tiden.
Avatar billede thomzen Nybegynder
06. april 2001 - 11:08 #2
Hmm... Hvis man går ind og kigger i enhedshåndteringen, står der at begge kort står til at køre på samme IRQ... men jeg kan ikke ændre værdien for nogle af tingene..

Andre bud? :o)
Avatar billede anders_riis Nybegynder
06. april 2001 - 11:08 #3
nogle gange kan det hjælpe at så kortene i en anden slot, prøv det. Det er ikke sikkert at det hjælper. Hvis du hører musik via Winamp - kan det være fordi din version af winamp er for ny. De nye versioner bruger meget hukommelse. Brug version 1.9 den er god og kræver ikke særlig meget hukommelse.
Avatar billede thomzen Nybegynder
06. april 2001 - 11:11 #4
Hmm.. jeg tror nu ikke liiiiige at jeg har de store problemer med hukommelse.. Det har jeg nok af..

Men vil prøve at ændre det med de slots når jeg kommer hjem i dag..
Avatar billede zhark Nybegynder
06. april 2001 - 11:56 #5
Der kan være muligheder for manualt at skille IRQ i bios, men prøv at finde nye drivere til dit mobo, det løser ofte et sådan problem, idet der er nye IRQ routings drivere med.
Avatar billede thomzen Nybegynder
18. april 2001 - 10:17 #6
Det med slots virkede.. Sorry der gik så lang tid før jeg svarede..