Avatar billede davidnielsen Nybegynder
15. juni 2005 - 11:04 Der er 4 kommentarer

/usr/bin/perl på en windows computer

Hej jeg har et spørgsmål.

Hvis jeg download nogle perl koder fra nettet har de tit #!/usr/bin/perl øverst fordi de er lavet på en unix/linux computer men jeg bruger en windows computer og bruger derfor #!\perl\bin\perl

Findes der ikke en måde så jeg kan bruge unix/linux kildekoder på en windows computer uden at skulle ændre i kildekoderne?

F.eks ved at lave et alias eller genvej eller sådan noget?

Håber i kan hjælpe :O)

Jeg er desuden ved at prøve at lave en chat ligesom ofir.
Så hvis der er nogen som har gang i det samme må i meget gerne skrive.
Avatar billede mfalck Praktikant
15. juni 2005 - 11:06 #1
well - hvis du kører det under cygwin så burde det kunne køre uden videre
Avatar billede polle007 Nybegynder
15. juni 2005 - 12:36 #2
Det er vel slet ikke relevant under Windows. I registry har du tilknyttet perl til .pl filer, slut færdig
Avatar billede davidnielsen Nybegynder
17. juni 2005 - 09:36 #3
Hej det mig som skrev spørgsmålet igen...

Jeg vil gerne undgå at kører cygwin.
Jeg bruger Apache HTTP server og ActivePerl.
Glemte at fortælle at perl scriptet skal køres fra en web browser så selvom .pl extensions i windows er knyttet til perl.exe så skal der vil stå #!\perl\bin\perl i starten at scriptet eller tager jeg fejl?

Jeg har prøvet at downloade nogle scripts også står der at de både kan kører på unix og windows men i filerne står der #!/usr/bin/perl skal det så ikke kunne kører uden at man ændre i filerne? eller hu?

Håber i gider svare... syns da jeg har gjort i fortiden men det længe siden har jeg skrevet i perl, det ellers det bedste sprog jeg kan huske jeg har prøvet.
Avatar billede e_bachmann Nybegynder
10. juli 2005 - 22:06 #4
Har du prøvet at lave filen C:\usr\bin\perl.bat og lade den omdirigere til perl.exe
c:\perl\bin\perl.exe %1 %2 %3 %4