Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 20:41 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

VS med Winsock API

Sidder lige og leger med noget kode i VB, hvor jeg opretter TCP-forbindelse vha. Winsock. Er der nogen der ved hvor mange sockets man kan bruge samtidig - eller er der overhovedet en grænse? Hvis der er en grænse, hvad bestemmer så denne grænse?
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 20:42 #1
Rettelse: overskriften skulle naturligvis have været "VB med Winsock API"
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 20:55 #2
det er en limit i styre systemet

der er en absolut limit for alle styre systemer på 64K

jeg mener at windows selv i en standard opsætning ligger ret højt - eller
sagt på en anden måde jeg har aldrig ramt loftet
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 21:00 #3
Jeg er godt tilfreds med dit svar - og du får også point hvis du lige skriver et indlæg som svar i stedet for kommentar. Men kan du iøvrigt fortælle mig hvor jeg kan læse nærmere om det på nettet? Jeg har søgt på google - men uden helt :(
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 21:01 #4
uden held - ikke helt *G*
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:03 #5
svar

jeg prøver lige om jeg kan finde noget doc
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 21:12 #6
Tusind tak!
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:14 #7
der er godt nok ikke meget

man kan læse at man får error code WSAEMFILE hvis man overskrider
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 21:18 #8
ok - tak skal du ha' :)
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:18 #9
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:21 #10
http://support.bea.com/application_content/product_portlets/support_patterns/wls/Too_Many_Open_Files_Pattern.html

siger:

Windows
File descriptors are called file handles on Windows OS.  On Windows 2000 server, the open file handles limit is set to 16,384.  This number can be monitored in the task manager performance summary.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:22 #11
http://tangentsoft.net/wskfaq/advanced.html

siger

So, adjusting our "average" size down to 6 KB per socket, NT 4.0 could handle about 22,000 sockets and Win2K about 44,000 sockets. The largest value I've seen reported is 16,000 sockets on Windows NT 4.0.
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2005 - 21:23 #12
jeg forstår ikke at det ikke er klart dokumenteret

men problemet er nok at de fleste applikationer for andre problemer inden
de rammer socket loftet
Avatar billede mothwe Nybegynder
13. juni 2005 - 21:51 #13
>jeg forstår ikke at det ikke er klart dokumenteret

Det gør jeg heller ikke?