Avatar billede dantheman Nybegynder
13. juni 2005 - 13:14 Der er 4 kommentarer

Brug af styles i Word

Jeg har lavet nogle styles i Word. Kan man på en måde tildele disse genvejstaster, så man fx. kan trykke F2 for at skrive med stylesn "brødtekst" ect.?
Avatar billede skater Nybegynder
13. juni 2005 - 15:41 #1
Under Formater | Typografier og formater... kan du, når du vælger at redigere din typografi også vælge en genvejstast (Ligger under Formater i dialogboksen Rediger typografi).
Avatar billede dantheman Nybegynder
17. juni 2005 - 09:03 #2
Hmm det kan jeg ikke finde... :( har det noget at sige at jeg sidder på mac og at den er på engelsk. jeg har den nyeste udgave...
Avatar billede skater Nybegynder
19. juni 2005 - 12:24 #3
Om det er anderledes på en mac, skal jeg ikke kunne sige.
På en win (word 2003) er det således: (Jeg mener det hedder sådan her på engelsk)

Format -> Styles and formatting - giver en opgaverude (taskpane på eng.) i højre side af skærmen med dine typografier. Musen over den der skal redigeres - så dukker der en pil op med en lille menu, hvorfra edit (rediger) kan vælges. I den boks der dukker op, er der en knap, format (formater), hvor punktet shortcut(?)(genvejstast) ligger nederst.

Men ved som sagt ikke, om den er anderledes på en mac... Måske andre har et bud?
Avatar billede lwi Nybegynder
22. juni 2005 - 08:43 #4
Vælg tool, costumize, keyboard, under categories vælg style og tildel stylen en genvejstast.