Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 08:57 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Fast ip

Jeg har fået 8 fast ip af TDC har givet min pcer en af dem. Router har også fast ip. Men når jeg gå in på www.myip.dk så det kun Routers ip den viser hvad har jeg sat forkert op `?
Avatar billede mazey Praktikant
13. juni 2005 - 10:21 #1
Hvis du har fået tildelt en fast IP af din udbyder (TDC), og du benytter dig af en router, er det jo kun routeren du skal tildele den faste ip adresse. De maskiner der er sat til routeren skal bare hente IP adresse automatisk, da routeren selv tildeler disse.

Mazey
Avatar billede polle007 Nybegynder
13. juni 2005 - 11:11 #2
Hvis din router kører med NAT, så vil din ip blive oversat til routerens eksterne
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 11:17 #3
Netop, du har garanteret sat routeren til at tildele interne IP-adresser til PC'ere der kobles til.

Hvis du går ind i Start > Netværksteder > Vis netværksforbindelser > Højre klik på LAN-forbindelse og vælg Status > Klik på understøttelse.

Hvis der under  Adresse type: står "Tildelt af DHCP.", så er det routeren der har tildelt IP-adressen.

Der er intet galt i at routeren tildeler IP- adresse, og det er også hvad de fleste anvender.

Du kan i princippet klare dig med 1 IP-adresse, og lade routeren klare resten.

Hvis du vil bruge en meget specielt opsætning, hvor du har din egen netserver, så kan den sættes op til at have en af TDC tildelt fast IP-adresse.

Så med mindre du skal anvende en helt specielt opsætning, så har du ikke noget at bruge 8 IP-adresser til.

Hvad skal du bruge de 8 adresser til ? ? ? ? ? ?
Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 12:13 #4
DHCP er slået fra. Hver mine pcer har deres egen fast ip og bruge min Router som gateway men på nette www.myip.dk har de alle samme ip selv har sat ny ind i hver af dem.
Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 12:22 #5
Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 13:08 #6
jeg tro det ? om Router af ip som jeg ikke kan finde ud af.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 13:15 #7
Når du bruger www.myip.dk, så er det IP-adressen på WAN siden du får oplyst, og det er givetvis den IP, som din router har fået tildelt af TDC.

Hvad skal du bruge 8 WAN IP-adresser til ? ? ?
Avatar billede polle007 Nybegynder
13. juni 2005 - 13:29 #8
Spørgsmålet er om din router kan det du vil. Den manual du linker til, nævner intet om NAT / almindelig routing
Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 13:46 #9
Jeg har 6 pcer som kører noget software som er styrer via ip.
HAr du msn så giv dig koden til min router
Avatar billede elko Nybegynder
13. juni 2005 - 14:32 #10
Man skal slå RIP til så kører det.
Avatar billede dragonknight Juniormester
13. juni 2005 - 16:58 #11
Er det ikke ligegyldig, om softwaren styrer ved hjælp at ip'ere tildelt af TDC, eller IP'ere tildelt af din router, for din router kan reservere en bestemt intern IP til en specifik PC.
F.eks. kan PC1 få 192.168.0.2 altid, og PC2 kan få 192.168.0.3 altid, osv.
Avatar billede elko Nybegynder
15. juni 2005 - 09:46 #12
Dragonknight Jeg har brug for hver pcer har en ip på nette hver sin. Så 192.168.x.x. system kan jo ikke bruges.
Avatar billede dragonknight Juniormester
15. juni 2005 - 10:29 #13
Jeg har læst din manual, og jeg tror ikke, at du kan få den til at virke som du gerne vil have.

Bliver softwaren styret fra WAN siden, eller er det LAN siden ? ?
Avatar billede elko Nybegynder
15. juni 2005 - 17:32 #14
Har løst det selv RIP slåt til så kører som det skal.
Avatar billede elko Nybegynder
31. december 2005 - 08:43 #15
Fandt selv ud af det.