Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 21:03 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Trådløst internet, men ingen internet.

Jeg har lige fået min IBM Thinkpad som jeg skal bruge på gymnasiet efter sommer. Og jeg har installeret trådløst D--link netværkskort. Computeren er tilkoblet internettet, og jeg kan overføre filer trådløst fra andre computere i huset. men problemet er, at selvom jeg har netforbindelse med de andre computere, så kan jeg ikke bruge internettet. Den finder simoelthen ingen ting.. og det så er explorer eller messenger. Hvad kan fejlen være? Tak
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2005 - 21:44 #1
hvilken router? har du andre maskiner der kan gå trådløst på?
Avatar billede mtychsen Praktikant
12. juni 2005 - 21:49 #2
Det lyder som om, at du ikke har fået tilføjet din IP til listen over IP'ere der må gå på nettet.

Dette gøres i routerens admin-del, som oftest kan nås ved at skrive i browseren:
http://192.168.0.1/

Håber det er hjælp nok. Du finder mere konkret hjælp til opsætning at routeren i den dokumentation der fulgte med.
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 22:16 #3
lige til den første, jeg har en anden bærbar på trådløst, der fint fungerer.. tjekker lige med det andet.. men hvad skal jeg ændre derinde?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 22:17 #4
Men det sjoce er, at selvom jeg prøver med kabel (har lige prøvet) kan jeg ikke logge på internettet.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2005 - 22:19 #5
Har du en firewall på den nye maskine?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 22:22 #6
Mener du på den der ikke kan gå på nettet? for der har jeg prøvet at tage den fra uden held
Avatar billede james_t_dk Juniormester
12. juni 2005 - 22:35 #7
Der er jo som mtychsen nævner også en mulighed for at den er blokeret i routerens firewall! Så den derfra ikke har internet adgang. Her kommer Routermanualen dig uden tvivl til hjælp.
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 22:38 #8
hehe det tror jeg på ;).. men har tjekket inde under routeren (192.168.0.1) og der er ikke nogen "banned from internet" Ip overhovedet.. jeg kigger lige i manualen.. øjeblik  ;)
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
12. juni 2005 - 22:38 #9
Men kan det ikke være noget fra IBM's side? det skulle ikke undre mig hvis man skal aktivere internetadgang et eller andet sted.
Avatar billede dragonknight Juniormester
12. juni 2005 - 23:28 #10
Hvis du går ind i Start > Netværksteder > Vis netværksforbindelser > Højre klik på LAN-forbindelse og vælg Status > Klik på understøttelse.

Hvad skriver den computer der ikke kan komme på nettet der ? ? ? ?
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
17. juni 2005 - 18:39 #11
Der skriver den bare det sædvanlige -
Addressetype: tildelt af DHCP
IP-addresse: 192.168.0.100
Undernetmaske: 255.255.255.0
Standardgateway: 192.168.0.1
Avatar billede mikkel_k Nybegynder
19. juni 2005 - 12:03 #12
Har selv løst problemet nu :) JEg valgte at formatere hele maskinen. Det viste sig at med den specielle IBM-menu skal man vælge hilken slags internet man vil bruge, under formateringen. Der var åbenbart valgt opkaldsforbindelse. så ændrede den til LAN. Det virkede ;) men tak for hjælpen eksperter!