Avatar billede benzboy Nybegynder
12. juni 2005 - 14:28 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Forward af mail

Har lige sat min første Exchange server op og det fungerer :-) Jeg har en bruger der skal have forwardet sine mails til et domæne uden for mit eget domæne. Jeg har fundet ud af at forwarde mails til andre brugere på eget domæne men kan altså ikke finde ud af at sende det ud af huset. Nogen der kan hjælpe mig lidt på vej ?
Avatar billede khj Nybegynder
12. juni 2005 - 14:49 #1
Du skal oprettet en Contact i dit AD og påføre brugerens eksterne e-mail adresse i e-mail adresse feltet. Så skal du som du allerede har fundet ud af, sætte brugerens postkasse op til at forwarde til contact'en.

PS. Husk at stoppe SMTP relaying fra internettet, så dit domain ikke bliver registreret som spam relayer... Det skal du selv gøre, det er ikke en del af standard opsætningen ved installationen.
Avatar billede khj Nybegynder
12. juni 2005 - 15:03 #2
Se evt. http://www.eksperten.dk/spm/616818

Svaret blev godt nok ikke accepteret men hans problematik var mere end bare eksterne adresser... Men jeg fik vidst lavet et meget godt eksempel på det jeg mener :)
Avatar billede benzboy Nybegynder
12. juni 2005 - 18:24 #3
Umiddelbart ser det ud til at fungere. Tak skal du have. Kan du give mig et hint til hvor jeg slår smtp relaying fra
Avatar billede benzboy Nybegynder
13. juni 2005 - 12:57 #4
Jeg tor jeg fandt det selv så vi lukker her
Avatar billede kryster Nybegynder
10. november 2005 - 13:26 #5
benzboy kan du skrive hvor, hvordan du slog SMTP relaying fra?
Avatar billede benzboy Nybegynder
18. november 2005 - 11:47 #6
Nej, nu er det jo længe siden og jeg kan simpelthen ikke huske hvad jeg gjorde eller hvordan jeg kom derind.