Avatar billede m8zek Nybegynder
11. juni 2005 - 22:59 Der er 6 kommentarer

PDA med Navigation eller "bare" Navigation!

Hej.

Hvis jeg "bare" vil have navigation i bilen, hvad kan så bedst betale sig? At købe fx HP 1710 med tomtom GPS navigation eller en MEDION GPS navigation, ved ikke hvad softwaren er. De koster begge det samme, men hvad er forskellen? Fordele og ulemper ved begge systemer ville være rart. På forhånd tak.
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 23:20 #1
TomTom og Medion bruger begge de samme leverandører af kort, så det er udregning af ruter mv der tæller :-)

PDA'er (synes jeg) er mindst ligeså gode til navigation! Desuden er der 100 fordele: Du kan installere spil (der findes bl.a en gratis Quake og Doom, samt et par skakspil, diverse kortspil, se mere: http://www.tucows.com/downloads/Windows/PDA/PocketPC\), der er en præinstalleret Microsoft Word og Excel, som regel er der en mikrofon indbygget, du kan downloade filmklip fra internettet, som du afspiller på PDA'en... Mulighederne er ENDELØSE :-)

Michael
Avatar billede m8zek Nybegynder
11. juni 2005 - 23:33 #2
Ok, men nu har jeg læst en bedømmelse af 1710'eren og der blev den hakket ret så meget ned. Problemet er, som jeg ser det, at der til 1710 "kun" medfølger kort til norden, mens der til Medion medfølger kort til vesteuropa. Det vil sige at jeg skal ud og købe ny navigations software hvis jeg skal bruge det til sommerferien i fx Frankrig. Det koster en del. Eller skal jeg "bare" vendte på at der evt kommer et tilbud med en PDA og kort over vesteuropa?
Avatar billede arne_v Ekspert
11. juni 2005 - 23:37 #3
Man kan normalt købe kort opgradering fra norden til hele europa for et
rimeligt beløb (husk dog at du skal have storage nok !)
Avatar billede mtj111 Novice
11. juni 2005 - 23:38 #4
Jeg har selv en Medion PDA, med software over hele vesteuropa (den der var i Aldi engang).

Jeg bruger den meget. Elsker at spille på den, og alt mulig andet :-)

Du skal nok snuse lidt rundt efter tilbud, eller på edbpriser.dk :-)

Michael
Avatar billede m8zek Nybegynder
12. juni 2005 - 11:53 #5
Den Medion jeg har set i Bilka, tror jeg ikke er en PDA. Men den har kort over Vesteuropa, hvorimod at den PDA jeg har et på "kun" har over Norden.
Avatar billede thomas_anholt Nybegynder
21. marts 2006 - 17:49 #6
hva der er bedst ska jeg kunne svare på, men jeg kan da fortælle at en PDA med navi, er forsikret via ens indboforsikring et navigationanlæg der er bygget til bilen er forsikret af bilen kaskoforsikring... det ska man måske have for øje hvis man ikke har sidstnævnte... derudover kan jeg sige at germin's streetpilots fungere ganske optimalt og de fås med mange forskllige kortstørrelser

thomas