Avatar billede fifie Nybegynder
10. juni 2005 - 23:27 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Please hjælp mig af med denne virus

Ja som overskriften antyder har jeg f... fået en eller anden møg virus på min pc som jeg bare ikke kan få fjernet og jeg har prøvet med samtlige online virus scannere der snart er at finde på nettet, det er mit eget virus program som fandt den på en fil virusen hedder W32/OleADM.A i og befinder sig i mappen og på filen C:\WINDOWS\system32\wininet.dll

efter utallige søgninger på nettet kan jeg INTET finde på med det navn men det hedder den altså når min Panda program popper op med virus advarsel.

Håber virkelig at nogle af jer Eksperter kan hjælpe mig af med denne bandit.
ps. er filen en vigtig ting i styresystemet (xp) eller kanjeg bare fyre den i skralderen???
Avatar billede fifie Nybegynder
10. juni 2005 - 23:33 #1
Vedlægger lige en logfil hvis denne kan bruges til noget

Logfile of HijackThis v1.99.1
Platform: Windows XP  (WinNT 5.01.2600)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\csrss.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
C:\WINDOWS\System32\alg.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
C:\Programmer\Omniquad Total Security\MyPrivacy\mpsvc.exe
C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
C:\Programmer\MSI\Live Update 2\LMonitor.exe
C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Logitech\MouseWare\system\em_exec.exe
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE
C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
C:\Programmer\Omniquad Total Security\TScutyNT.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe
C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe
C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\WINDOWS\system32\cmd.exe
C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\BTTray.exe
C:\Programmer\Omniquad Total Security\MyPrivacy\TSmpNT.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe
C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\IMApp.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\AVENGINE.EXE
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
C:\PROGRA~1\Belkin\BLUETO~1\BTSTAC~1.EXE
C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe
C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall 1.0\outpost.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Documents and Settings\Condor\Dokumenter\Ny mappe\HijackThis.exe

O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIPTA] C:\Programmer\ATI Technologies\ATI Control Panel\atiptaxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\System32\\NeroCheck.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMS] C:\Programmer\Fælles filer\Logitech\QCDriver2\LVCOMS.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechGalleryRepair] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechImageStudioTray] C:\Programmer\Logitech\ImageStudio\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LiveMonitor] C:\Programmer\MSI\Live Update 2\LMonitor.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PCMService] C:\Programmer\Medion Home CinemaXL\PowerCinema\PCMService.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Logitech Utility] Logi_MwX.Exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [APVXDWIN] "C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\APVXDWIN.EXE" /s
O4 - HKLM\..\Run: [freesurfer] C:\Programmer\Free Surfer\fs20.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Total Security] "C:\Programmer\Omniquad Total Security\TScutyNT.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [TotalSecurityUpdate] "C:\Programmer\Omniquad Total Security\TSAtUdt.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [VOBRegCheck] C:\WINDOWS\System32\VOBREGCheck.exe -CheckReg
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_CC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgcc.exe /STARTUP
O4 - HKLM\..\Run: [AVG7_EMC] C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgemc.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SmcService] C:\PROGRA~1\Sygate\SPF\smc.exe -startgui
O4 - HKLM\..\RunOnce: [ea_cleanup] C:\DOCUME~1\Condor\LOKALE~1\Temp\ea_cleanup.exe /cleanup
O4 - HKCU\..\Run: [STYLEXP] C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXP.exe -Hide
O4 - HKCU\..\Run: [msnmsgr] "C:\Programmer\MSN Messenger\msnmsgr.exe" /background
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Programmer\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Gamma Loader.exe.lnk = ?
O4 - Global Startup: Adobe Reader Hurtigstart.lnk = C:\Programmer\Adobe\Acrobat 7.0\Reader\reader_sl.exe
O4 - Global Startup: BTTray.lnk = ?
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 1.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp officejet g series) - 2.lnk = C:\Programmer\Hewlett-Packard\AiO\hp officejet g series\Bin\hpoavn07.exe
O4 - Global Startup: InterVideo WinCinema Manager.lnk = C:\Programmer\InterVideo\Common\Bin\WinCinemaMgr.exe
O4 - Global Startup: PC Alert 4.lnk = C:\Programmer\MSI\PC Alert 4\PCAlert4.exe
O8 - Extra context menu item: &Add animation to IncrediMail Style Box - C:\PROGRA~1\INCRED~1\bin\resources\WebMenuImg.htm
O8 - Extra context menu item: Add selected links to Link Container - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_collector_sel.htm
O8 - Extra context menu item: Bookmark all links in FineBrowser - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_all.htm
O8 - Extra context menu item: Bookmark selected link(s) in FineBrowser - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_sel.htm
O8 - Extra context menu item: Open all links in new windows - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_open_all.htm
O8 - Extra context menu item: Open selected link(s) in new windows - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_open_sel.htm
O8 - Extra context menu item: Send To &Bluetooth - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie_ctx.htm
O8 - Extra context menu item: Show domain links - C:\Programmer\FineBrowser Freeware\System\Scripts\off_domain_links.htm
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Browser Adjustment - {44627E97-789B-40d4-B5C2-58BD171129A1} - C:\Programmer\Agnitum\Outpost Firewall 1.0\Plugins\BrowserBar\ie_bar.dll
O9 - Extra button: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Free Surfer - {AFC3FA82-AD07-45cd-8B57-983435B9899E} - C:\Programmer\Free Surfer\FS20.exe
O9 - Extra button: @btrez.dll,-4015 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @btrez.dll,-4017 - {CCA281CA-C863-46ef-9331-5C8D4460577F} - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\btsendto_ie.htm
O16 - DPF: {2BC66F54-93A8-11D3-BEB6-00105AA9B6AE} (Symantec AntiVirus scanner) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/vc/bin/AvSniff.cab
O16 - DPF: {31B7EB4E-8B4B-11D1-A789-00A0CC6651A8} (Cult3D ActiveX Player) - http://www.cult3d.com/download/cult.cab
O16 - DPF: {3D6DDD23-870A-4FC8-B3AF-5F67C935A9B7} (Util Class) - https://udstedelse.certifikat.tdc.dk/csp/authenticode/PrimeInkCSP-1204.exe
O16 - DPF: {5D86DDB5-BDF9-441B-9E9E-D4730F4EE499} (BDSCANONLINE Control) - http://bitdefender.secyber.net/BITDEFENDER/scan8/oscan8.cab
O16 - DPF: {644E432F-49D3-41A1-8DD5-E099162EEEC5} (Symantec RuFSI Utility Class) - http://security.symantec.com/sscv6/SharedContent/common/bin/cabsa.cab
O16 - DPF: {74D05D43-3236-11D4-BDCD-00C04F9A3B61} (HouseCall Control) - http://a840.g.akamai.net/7/840/537/2004061001/housecall.trendmicro.com/housecall/xscan53.cab
O16 - DPF: {7B297BFD-85E4-4092-B2AF-16A91B2EA103} (WScanCtl Class) - http://www3.ca.com/securityadvisor/virusinfo/webscan.cab
O16 - DPF: {80DD2229-B8E4-4C77-B72F-F22972D723EA} (AvxScanOnline Control) - http://www.bitdefender.com/scan/Msie/bitdefender.cab
O16 - DPF: {9A9307A0-7DA4-4DAF-B042-5009F29E09E1} (ActiveScan Installer Class) - http://www.pandasoftware.com/activescan/as5/asinst.cab
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O16 - DPF: {BB21F850-63F4-4EC9-BF9D-565BD30C9AE9} (ASquaredScanForm Element) - http://www.windowsecurity.com/trojanscan/axscan.cab
O16 - DPF: {F00F4763-7355-4725-82F7-0DA94A256D46} (IncrediMail) - http://www2.incredimail.com/contents/setup/downloader/imloader.cab
O23 - Service: AVG7 Alert Manager Server (Avg7Alrt) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgamsvr.exe
O23 - Service: AVG7 Update Service (Avg7UpdSvc) - GRISOFT, s.r.o. - C:\PROGRA~1\Grisoft\AVG7\avgupsvc.exe
O23 - Service: Bluetooth Service (btwdins) - WIDCOMM, Inc. - C:\Programmer\Belkin\Bluetooth Software\bin\btwdins.exe
O23 - Service: GEARSecurity - GEAR Software - C:\WINDOWS\system32\gearsec.exe
O23 - Service: Omniquad MyPrivacy - Unknown owner - C:\Programmer\Omniquad Total Security\MyPrivacy\mpsvc.exe
O23 - Service: Outpost Firewall Service (OutpostFirewall) - Agnitum Ltd. - C:\PROGRA~1\Agnitum\OUTPOS~1.0\outpost.exe
O23 - Service: Panda Firewall Service (PAVFIRES) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Firewall\PavFires.exe
O23 - Service: Panda Function Service (PAVFNSVR) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavFnSvr.exe
O23 - Service: Panda Pavkre (Pavkre) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\Pavkre.exe
O23 - Service: Panda PavProt (PavProt) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PavProt.exe
O23 - Service: Panda anti-virus service (PAVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\pavsrv51.exe
O23 - Service: Panda Preventium+ Service (PREVSRV) - Panda Software - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\prevsrv.exe
O23 - Service: Panda IManager Service (PSIMSVC) - Panda Software Internacional - C:\Programmer\Panda Software\Panda Titanium Antivirus 2005\PsImSvc.exe
O23 - Service: Sygate Personal Firewall (SmcService) - Sygate Technologies, Inc. - C:\Programmer\Sygate\SPF\smc.exe
O23 - Service: StyleXPService - Unknown owner - C:\Programmer\TGTSoft\StyleXP\StyleXPService.exe
O23 - Service: X10 Device Network Service (x10nets) - X10 - C:\PROGRA~1\COMMON~1\X10\Common\x10nets.exe
Avatar billede levich Nybegynder
11. juni 2005 - 01:20 #2
Jeg skimte hurtigt hen over din hijackthis-log, og kan ikke se noget som skal fjernes. Men jeg kan se at du har både panda og avg antivirus. Der er ikke smart at have begge samtidig. Prøv at fjerne AVG, og se om din fejlmeddelelse forsvinder. Panda kan godt tage fejl.
Avatar billede kalp Novice
11. juni 2005 - 10:24 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt igen.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. juni 2005 - 10:35 #4
... men dette er/vil blive et problem:

Ka' de dog ikke snart lære det - samme plade:

Du har ikke opdateret dit Windows XP til ServicePack2 (SP2).
[1Klik.dk: Ubeskyttede pc’er holder i 20 minutter]:
http://1klik.dk/news_1klik/nyhed_32992.html

Det er ikke så godt, for så er du ikke sikret mod mange af de vira, der suser rundt på nettet og kigger efter uopdaterede maskiner.

Du kan hente SP2 her som 'løs' fil (~280Mb):
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Download/copy til et passende medie.
Afbryd fra det 'farlige' internet (stikket fysisk UD).
Instaler SP2 pakken.
Når det er så gået godt og efter en genstart eller to - først DA tilslut internettet igen og gå i start ->programmer ->Windowsupdate og lade din maskine scanne for nyeste opdateringer. Installer dem du får anbefalet.

Good Luck... men først når putter er erklæret 'ren' ...

(Tja - hvis du ikke får dette gennemført ses vi nok snart igen...i virus kategorien?)

----
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. juni 2005 - 10:37 #5
Du har jo været igang før - og tilsyneladende ikke fulgt op/afsluttet:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?sort=&order=DESC&status_1=on&status_2=on&spm_creator=fifie&spm_part=&spm_answer=&find=&engine=exp

(Du HAR jo tidliger fået sangen om mindst SwervicePack1...)
Avatar billede majsmarken Nybegynder
11. juni 2005 - 10:37 #6
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor minimum af (retur)support...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
14. juni 2005 - 07:48 #7
Status ???
Avatar billede fifie Nybegynder
31. juli 2005 - 00:49 #8
Sorry havede glemt mit spørgsmål her....
jeg formaterede min maskine og startede forfra med installation af servicepack mv.