Avatar billede steensloth Nybegynder
10. juni 2005 - 19:24 Der er 4 kommentarer

Firewire fryser

Jeg har en Sony miniDV camcorder og et firewire 1394 kort m. NEC-chip. Når Sony'en startes etableres firewireforbindelse, og Sony'en optræder fint i Denne Computer, og jeg kan lade Photoshop Premiere starte et projekt med video. Alt virker OK. Men efter ½-1 minut fryser PC'en, og jeg er nødt til at lukke videoprogrammet med alt-ctrl-del. Herefter virker firewire ikke længere, der er ingen forbindelse. Først efter en genstart af PC'en kan jeg få firewire'en til at fungere igen.
Jeg kører med en 5400 mdr. harddisk. Jeg kan se, at der er flere der har problemer med firewire. Jeg har ikke prøvet min USB 2.0 port, men er det bedre?
Avatar billede steensloth Nybegynder
10. juni 2005 - 19:41 #1
Lige et par yderligere opl.: 2.4 GHz CPU, 768 MB ram, winXP pro, defragmenteret og ofte renset i registreringsdatabasen.
Avatar billede phelon Nybegynder
15. juni 2005 - 21:10 #2
MS har et problem med firewire 1394 til videocapture i forbindelse med enkelte camcordere, bl. a. min Canon MV20..
Det fungerer hos mig fint med XP SP1, men kan ikke med XP SP2, og der er mange, som slås med det.
Om XP pro har problemet ved jeg ikke.
Det hævdes, at MS arbejder på problemet, men den første hotfix, som findes på nettet hjalp ikke mig.
Det er vel tvivlsomt om USB2 duer. Funktionen tror jeg er skræddersyet til firewire
Avatar billede steensloth Nybegynder
23. juni 2005 - 12:19 #3
Det viste sig, at Firewire-kortet og forbindelsen ikke er fejlbehæftet. Til gengæld er det programmet Adobe Premiere Elements der er problemer med. Movie Maker kan jeg få til at fungere, men ikke Premiere. Der loades ikke data ned på USB 2.0 HD, programmet fryser efter en del sekunder, svarer ikke, og herefter er forbindelsen mellem kamera og PC inaktiv. PC skal genstartes førend der er forbindelse.
Avatar billede steensloth Nybegynder
24. juni 2005 - 09:51 #4
Da fejlen ikke var på Firewore-kortet, og da jeg selv fandt ud af det, lukkes spørgsmålet.