Avatar billede sorschn Nybegynder
10. juni 2005 - 10:42 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

For store bogstaver på Oki printer - eller kun 1 kopi

Jeg har en 'OKI Microline 591C elite' printer som jeg skriver ud til via netværk via win2K server.
Jeg udskriver fra word (og notepad) både på winXP og win2K maskiner og problemet opstår fra begge.
Jeg kan vælge mellem to problemer:
1. Hvis jeg slår 'avancerede udskriftindstillinger' fra (fanabladet 'avanceret' egenskaber i printerens egenskaber) skriver printeren fuldstændig som den skal, i den rigtige størrelse m.m.
MEN, man kan kun udskrive én kopi ad gangen - og jeg skal bruge mange...

2. Hvis jeg slår 'avancerede udskriftindstillinger' til, kan jeg godt få flere kopier, men typerne bliver 4 gange (ca.) så store som de skal og det samme med sidelængden.

Har prøvet og bruge andre kompatible drivere og en anden tilsvarende printer, men det hjalp ikke.
Er der nogen der har nogen idéer?

-sorschn

-----
Press <CTRL><ALT><DEL> to continue.
-----
Avatar billede ole_madsen Ekspert
10. juni 2005 - 11:23 #1
Det lyder jo som et driverproblem - og hvis du ellers har prøvet med forskellige drivere, har jeg ikke noget bud (Du har prøvet at skifte emuleringstilstanden i printeren, og køre med hhv Epson og IBM Proprinter drivere?).

Men prøv også at ændre på SPOOL indstillingerne i windows. Fanebladet Avanceret i egenskaber på printeren. Prøv at udskrive direkte til printeren - og prøv via "Udskriftsprocessor" at skifte mellem de forskellige muligheder.

Jeg vil tro at lidt legen med udskriftsprocessorene kan ændre lidt på resultatet... (husk at det skal være på serveren du ændrer...)
Avatar billede sorschn Nybegynder
10. juni 2005 - 11:29 #2
Har ikke prøvet at skifte emuleringstilstand - det vil jeg gøre...
Alt det andet har jeg prøvet
Avatar billede sorschn Nybegynder
15. juni 2005 - 10:08 #3
Jeg kunne ikke finde ud af at skifte emuleringstilstand (ikke særlig gundig brugsforvirring), men ved at prøve lidt forskelligt med 'udskriftprocessor' (igen) har jeg fået det til at virke fra XP-maskinen. 2K har stadig problemer, men jeg vil ikke bruge mere tid på det.
-> Ole madsen: Tak for hjælpen alligevel, hvis du smider et svar må du gerne få pointene.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
23. juni 2005 - 10:19 #4
Manualen kan du finde her: http://europe.oki.com/fcgi-bin/public.fcgi?cid=117&pid=60&chid=1&pdflag=2&prid=250&prodname=MICROLINE%20591%20ELITE&hex=017E3A&hex2=93C5AA

På side 26 står der at den emulerer følgende:
Epson LQ (the factory default),
IBM Proprinter,
IBM AGM.

På side 27 er instrukser i, hvordan du skifter emuleringen, og på side 28 en oversigt over, hvilke printerdrivere der anbefales.

Hvis vi antager at du ikke har ændret på fabriksindstillingerne, skal du bruge windows indbyggede driver for "Epson LQ 2550, for color".