Avatar billede freos Nybegynder
10. juni 2005 - 10:18 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

DHCP Problem

Sidder og har et problem med at mine klienter ikke kan få en ip fra dhcp serveren.

Jeg veed at den er sat rigtigt op da klienterne godt kunne få en ip igår men idag bliver der bare sagt at der ingeg dhcp server er tilgængeligt..
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2005 - 10:50 #1
Du skal undersøge om der er kontakt til din dhcp server fx. med ping - dernæst gå på serveren og se om dhcp kører samt servicen. Kunne osse være problem med en switch.
Avatar billede leif Seniormester
10. juni 2005 - 10:55 #2
Hvis der er AD, er DHCP så Autoriseret !
Avatar billede freos Nybegynder
10. juni 2005 - 11:26 #3
jeg kan godt pinge dhcp serveren hvis jeg giver en af mine klienter en fast ip, og dhcp er autoriseret i AD
Avatar billede freos Nybegynder
10. juni 2005 - 11:44 #4
den stoppede med at virker efter at jeg har installeret ISA 2004 på serveren
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2005 - 11:51 #5
så skal du åbne for DHCP i ISA
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2005 - 11:51 #6
i ISA er alt lukket indtil du åbner for det.
Avatar billede freos Nybegynder
10. juni 2005 - 12:29 #7
skulle være åbnet op da jeg installerede ISA igår og der virkede dhcp. Men idag virker det ikke og jeg har intet lavet om siden igår
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2005 - 12:33 #8
prøv at tjekke om reglen er blevet disablet og om serveren er startet.
Hvis den er startet så prøv at se i query om DHCP trafikken bliver blokeret.
Avatar billede freos Nybegynder
10. juni 2005 - 13:09 #9
hmm den viser at trafikken bliver blokeret :(
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2005 - 13:24 #10
er der nogle regler der er disabled ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. juni 2005 - 13:25 #11
eller er den regel som blokerer al trafik flyttet op eller er der oprettet en regel der blokerer alt trafik ?
I query loggen hvilken regel er det som blokerer dhcp trafikkern ?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
15. juni 2005 - 10:51 #12
fik du løst problemet ?
Avatar billede freos Nybegynder
12. oktober 2005 - 14:01 #13
h