Avatar billede platman Nybegynder
09. juni 2005 - 14:35 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

problem med at afinstallere/geninstallere Norton Antivirus 2004

Hej

Jeg har ville fjerne Norton Antivirus 2004 Pro fra en computer for siden hen at installere det igen.

Jeg har fjernet alle Norton og Symantec programmer v hj a tilføj/fjern programmer funktionen. Derefter har jeg søgt efter alle Norton nøgler i registreringsdatabasen og fjernet disse.

Problemet er at når jeg skal installere Norton på nyt, får jeg en meddelelse om at en installation/afinstallation af Norton er i gang og jeg skal omboote PC for at fuldføre denne først. Men omstart hjælper ikke. Det virker som om den har sat sig fast midt i afinstallationen.

Hvad kan jeg gøre?
Avatar billede platman Nybegynder
09. juni 2005 - 15:10 #1
Den præcise meddelelse jeg får er:

The setup has detected that a previous Install or Uninstall has been completed but requires a restart. Please restart your computer then launch the setup again.

Men som sagt hjælper det ikke at restarte.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. juni 2005 - 15:37 #2
http://service1.symantec.com/SUPPORT/nav.nsf/docid/2002061016251406?Open&src=dellfaq_con_nam

og/eller
via REGEDIT kig (også) efter
NAV
SYMANTEC
NORTON
og slet deres nøgler...

og/eller
slet mappe
C:\Programmer\Symantec (hvis den findes)
C:\Programmer\Norton AntiVirus (hvis den findes)
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared (hvis den findes)

og/eller
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559

og/eller
Install http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
(Opretter STARTUP icon i kontrolpanel) - delete elementer som har noget med SYMANTEC, NAV, NORTON at gøre...
Avatar billede majsmarken Nybegynder
09. juni 2005 - 15:37 #3
PS: pt. modtager vi ikke automatisk E-mail fra Eksperten - derfor minimum af (retur)support...
Avatar billede platman Nybegynder
09. juni 2005 - 16:08 #4
Tak, jeg vil prøve med dine forslag i løbet af aftenen.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
09. juni 2005 - 20:59 #5
Avatar billede majsmarken Nybegynder
10. juni 2005 - 11:48 #6
<halvamatoer>: Du har ret - det var sådan set også din link jeg ledte efter... Har set det før i anden tråd...
Avatar billede platman Nybegynder
14. juni 2005 - 11:35 #7
Tak - jeg har ikke glemt jer. Jeg er lige i gang med at rense denne pc for virus og spyware. Når det er gjort vil jeg teste linket fra halvamatoer.
Avatar billede platman Nybegynder
14. juni 2005 - 23:26 #8
Hmmm, nu har jeg prøvet, men jeg får stadig ikke fjernet alt. Når jeg i regedit søger efter Norton er det ikke alle værdier jeg kan slette. "Ikke alle de angivne værdier kan slettes" får jeg som svar.
Avatar billede platman Nybegynder
15. juni 2005 - 12:21 #9
Jeg har nu installeret en anden virusscanner istedet for Norton. Halvamatoer, læg et svar så deler jeg lidt poing ud for et godt forsøg.
Avatar billede platman Nybegynder
16. juni 2005 - 12:03 #10
lukker
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
20. juni 2005 - 22:55 #11
ok - tilbage fra ferie
Avatar billede platman Nybegynder
26. april 2006 - 00:00 #12
bedre sent end aldrig :-)