Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. juni 2005 - 22:06 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

VPN på PIX 501 : hvilke porte skal åbnes på TDC-router

Hej,
jeg har en PIX 501 som sidder på LAN siden af en TDC SpeedStream Router. Jeg vil benytte PIX 501 som en slags VPN-konsentrator og en Cisco VPN Client 4.0.3c på min maskine til at få adgang fra Internettet gennem TDC-routeren til PIX'en.

----------------------------------------------------------------------------------
TDC har ændret konfigurationen af deres router med følgende:

Alt nedenstående skal NAT'es til 192.168.1.254 (PIX'en)

M.h.t. VPN skal der åbnes for følgende Destinations porte (sourceport = any, pga. NAT):
udp port 500 (isakmp)
udp port 10.000
tcp port 10.000
protokol 50  (esp)

M.h.t. Mail skal  der åbnes for
tcp port 25 (smtp)

M.h.t. SSH ("krypteret telnet"/remote management) skal der åbnes for følgende Destinations porte (sourceport = any, pga. NAT):
tcp og udp port 22
----------------------------------------------------------------------------------

Der er forbindelse til PIX'en vha. SSH men VPN Clienten skriver følgende når jeg prøver at skabe forbindelse:

Initializing the connection...
Contacting the security gateway at X.X.X.X...
Secure VPN Connection terminated locally by the Client.
Reason 412: The remote peer is no longer responding.
Not connected.

Der kommer aldrig svar fra PIX'en :-(

Hvad er der galt?

Mangler jeg at få TDC til at åbne flere porte (har læst lidt om UDP 4500)?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
08. juni 2005 - 22:17 #1
isakmp nat-traversal 10

men hvorfor tager du ikke tdc's router væk ?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
08. juni 2005 - 22:18 #2
og ja udp port 4500
Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. juni 2005 - 22:24 #3
Det ved jeg ikke - vel pga. en eller anden idé om at der måske også kunne være lidt sikkerhed i at lade den side???

Hvad bruges "isakmp nat-traversal 10" til ?

Kan det være pga. udp port 4500 ikke er åben, at der ikke virker?
Avatar billede jens_bach Nybegynder
08. juni 2005 - 22:29 #4
hvis det er for sikkerhedens skyld så tag den væk.... ;)
et eneste som tdc's router gør i dit setup er at være i vejen, og bruge strøm...

"isakmp nat-traversal 10" gør at klienter kan komme på selv om de er bag et nat'ted netværk
Avatar billede jens_bach Nybegynder
08. juni 2005 - 22:30 #5
og jo du skal have åbnet for port 4500 udp hvis du skal have det til og virke....

men tag bare tdc routeren væk
Avatar billede peterbusk Nybegynder
08. juni 2005 - 22:45 #6
1.
Jeg vil overveje meget at fjerne TDC-routeren. Men det er ikke mig der har styr på det med ændringer af PIX'en. Vil man blot skulle give PIX'en de oplysninger på WAN-siden som TDC-routeren har?

2.
Hvis det det nu ikke bliver i første hug at TDC-routeren bliver fjernet er jeg nødt til at få den konfigureret igen. Det koster 1200,- hver gang så jeg vil bare lige have det igen -
mener du det vil virke hvis følgende også ændres/tilføjes?

isakmp nat-traversal 10 og
udp port 4500

Smid det lige som et svar.
Avatar billede jens_bach Nybegynder
09. juni 2005 - 13:58 #7
fjern tdc's router og sæt pix'en til.
og på pixen.

ip outside 80.x.x.x
route outside 0 0 80.x.x.x

så skulle den være der
Avatar billede peterbusk Nybegynder
09. juni 2005 - 17:32 #8
Dejligt med kval. hjælp. Tak skal du have.
Avatar billede hcr_eg Nybegynder
13. september 2005 - 11:08 #9
hvis tdc giver dig addresse med dhcp så er kommandoen
ip add outsite dhcp set route