Avatar billede nikolajb Nybegynder
08. juni 2005 - 12:04 Der er 4 kommentarer

statisk adresse-fusk i Win 2000?

Er der nogen der kan hjælpe mig med at smide en statisk DNS-adresse ind i vores DNS-server i Windows 2000 server? Det korte af det lange er, at jeg vil have at opslag på vip.cybercity.dk giver samme IP som TDC's server - for at minimere problemer med, at en medarbejder har Cybercity opkobling derhjemme og vi har TDC herude.

Pft.
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2005 - 16:42 #1
det må du forklare lidt bedre, den dns server vedkommende bruger, burde da give den rigtige adresse ligegyldigt hvilken forbindelse han/hun sidder på, er det jeres DNS server som sender et DNS opslag på vip.cybercity.dk til TDC eller ?
Avatar billede knuspar Nybegynder
13. juni 2005 - 09:55 #2
sæt TTL lavt på jeres egen dns server? så burde du være ude over alle prolemer =)
Avatar billede nikolajb Nybegynder
22. juni 2005 - 23:13 #3
Klienterne på netværket kører med den lokale server som DNS-server. Når folk laver opslag på vip.cybercity.dk ønsker jeg, at serveren ikke slår IP-adressen op på de eksterne DNS-servere, men i stedet oplyser en IP-adresse, som jeg har angivet. Lokalt kan det ordnes ved at indtaste adressen i HOSTS-filen, men hvordan angiver jeg det centralt - på DNS-serveren?
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:51 #4
Kunne man forvente noget feedback ?