Avatar billede leggodt Nybegynder
08. juni 2005 - 10:15 Der er 9 kommentarer

Data type mismatch

Jeg får denne fejl:

update reservedele set pris =150 Where varenummer= 30001
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

Men feltet er lavet som tal felt (.mdb) og selve update linien ser sådan ud:

strSQL = "update reservedele set pris ="&request.form("pris")&" Where varenummer= " & Request("id")

Hvad skal der stå istedet? (jeg har forsøgt at lægge ' ' rundt om tallet)
Avatar billede busschou Praktikant
08. juni 2005 - 10:32 #1
hvad med mellemrum mellem lighedstegnene?
strSQL = "update reservedele set pris = "&request.form("pris")&" Where varenummer = " & Request("id")
Avatar billede fennec Nybegynder
08. juni 2005 - 10:46 #2
Kan det være fordi pris er komma tal??
Hvis det er skal du udskifte komma med punktum.

strSQL = "update reservedele set pris ="& replace(request.form("pris"),",",".")&" Where varenummer= " & Request("id")

Ellers prøv at udskrive sql'en til skærmen, så er det nemmere at se evt fejl.
Avatar billede leggodt Nybegynder
08. juni 2005 - 12:17 #3
Det med mellemrum virkede desværre ikke
sql ser sådan ud :
update reservedele set pris = 150 Where varenummer = 30001

og jeg får denne fejl:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e07'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Data type mismatch in criteria expression.

/admin/menu/opdater.asp, line 13
Avatar billede leggodt Nybegynder
08. juni 2005 - 12:18 #4
OG der er ikke komma i desværre :-(
Avatar billede kbonline Nybegynder
08. juni 2005 - 12:28 #5
Kan det ikke være id'et som er et tekst felt?
prøv
strSQL = "update reservedele set pris ="&request.form("pris")&" Where varenummer= '" & Request("id")&"'"
Avatar billede busschou Praktikant
08. juni 2005 - 12:40 #6
har du prøvet indlægge mellemrum mellem ligheds tegnene som tidligere foreslået?
Avatar billede busschou Praktikant
08. juni 2005 - 12:45 #7
lol jeg skal vist lære at læse indlæg før jeg skriver noget ;O)
Avatar billede busschou Praktikant
08. juni 2005 - 12:53 #8
Det lyder nu mærkeligt, med mindre en af dine kolonner har forkert navn burde en af følgende virke
UPDATE reservedele SET pris = 150 WHERE varenummer = 30001
UPDATE reservedele SET pris = 150 WHERE varenummer = '30001'
UPDATE reservedele SET pris = '150' WHERE varenummer = 30001
UPDATE reservedele SET pris = '150' WHERE varenummer = '30001'
UPDATE reservedele SET [pris] = 150 WHERE [varenummer] = 30001
UPDATE reservedele SET [pris] = 150 WHERE [varenummer] = '30001'
UPDATE reservedele SET [pris] = '150' WHERE [varenummer] = 30001
UPDATE reservedele SET [pris] = '150' WHERE [varenummer] = '30001'
Ellers er jeg vist tør for ideer.
Det kunne også betyde at et af felterne er tomme i din Request("id") men siden du skriver et tal så er det vel ikke tilfældet?
Avatar billede cdull Nybegynder
09. juni 2005 - 11:57 #9
Prøv at sætte en statisk talværdi der hvor du normalt har Request("ID"), jeg tror at det er fordi den simpeltgen er tom eller at du får noget forkert i den.

Udskriv evt. din request og se hvad der står i den, og sæt din request som et tal, for derved at se om fejlen ligger i din request.