Avatar billede jeha98 Nybegynder
08. juni 2005 - 08:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Strømstyrken på USB porten

Jeg har købt en kortlæser. Det er en BlueTinum BT-TVC9836.
Problemet er, at XP ikke finder noget når kortlæseren kobles til. (Det er en alm. usb 2.0 kobling)
På producentens hjemmeside står der, at for at XP kan genkende hardwaren som en kortlæser, SKAL mine usb porte have en strømstørke på mindst 700 mAh. Ydermere står der, at det kan ændres i mit OS!
I enhedshåndteringen står der imidlertid, at usb portene har 500 mAh til rådighed, og mit spørgsmål er nu: Hvordan ændrer jeg strømstyrken på usb portene ?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juni 2005 - 09:06 #1
USB er specificeret og godkendt til 5V 500 mA. Så den kortlæser er vist en bytter, den overholder ikke USB standarten og vil muligvis virke på nogle maskiner. Men der vil også være mange der ikke kan levere den strøm, fordi de lever op til USB standarten.
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2005 - 09:26 #2
Alternativt kan man vel købe en USB hub med selvstændig strømforsyning - den burde da kunne give det extra!?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
08. juni 2005 - 10:06 #3
Ja en hub burde kunne give ekstra, med mindre den lever op til USB standarten, hvis den overholder standarten er den begrænset til 500mA
Avatar billede snowball Novice
08. juni 2005 - 10:28 #4
http://www.tweakup.dk/article/411/dk/

"Hubben kan godt køre uden strøm fra adaptoren, men en USB port har en strømbegrænsning på 500mA, og overskrider man denne lukkes der ned for nogle af enhederne som man tilslutter, men når man sætter adaptoren til så får hubben 2,5A ekstra at arbejde med så man kan tilslutte f.eks. tilslutte webcam til hubben uden af hubben får problemer med at levere strøm nok."