Avatar billede thomasmx Nybegynder
07. juni 2005 - 21:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Avanceret bookmark

Hej Eksperter,

Jeg har en bookmark-funktion som opretter bookmarks på serveren. Når en bruger bookmarker genloades IE og der kommer et URL+en variable som referer til en helt bestemt personalisering på websitet. Herefter skal brugeren gemme urlstrengen til favoriterne. (Kun til IE)

Nu har jeg brug for at tilføje noget til den url som serveren retunerer - efter siden er loadet, men før brugeren bruger IE bookmark funktionen.

Nogle ideer til hvordan dette gøres mest brugervenligt i javascript?

på forhånd tak
thomas
Avatar billede olebole Juniormester
07. juni 2005 - 21:42 #1
<ole>

Har jeg ret, når jeg antager, at du med 'mest brugervenligt' mener, at der skal poppe gentagne alvorlige advarsler op - så vedkommende er tydeligt advaret om, at der er manipuleret med den adresse, han tror, han er ved at bookmarke?

/mvh
</bole>
Avatar billede thomasmx Nybegynder
08. juni 2005 - 09:13 #2
Hej </bole>,
Nu er det jo ikke en fuldstændig ændring af url'en jeg taler om - men et spørgsmål om at tilføje en parameter efter den eksisterende, hvilket jeg ikke ser som et alvorligt sikkerhedsproblem...a'la udskiftning af hele url-strengen til www.xxx.com.

SÅ nej - det er et forsøg på at undgå advarsler - dette er en intranetløsning og ikke en eller anden obskur måde at skaffe trafik på.
/thomas
Avatar billede roenving Novice
08. juni 2005 - 14:58 #3
Den eneste del af en url, man kan ændre noget på uden at siden skifter fuldstændigt, er hash-propertyen, det, som står efter #-tegnet !-)

-- så du kan f.eks. sætte den: location.hash += "Nytekst"; !o]
Avatar billede roenving Novice
28. juli 2005 - 15:38 #4
... måske lige en reminder til dette, som stammer fra den mail-løse periode !-)
Avatar billede thomasmx Nybegynder
01. november 2006 - 19:27 #5
hm