Avatar billede htmlkongen Novice
07. juni 2005 - 16:26 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Hvilke fonte må jeg slette?

Hvilke fonte må jeg slette i windwowsmappen? Den som man 'typisk' ikke bruger? Altså ikke times new roman osv - men hvilke andre kan man 'roligt slette'? Og kan man evt ligge dem et sted på computeren så det er let at indstallere igen?

;)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2005 - 16:42 #1
Du kan faktisk slette de fleste fonte uden problemer (du bør dog beholde standard fonte som Times new roman, verdana, ariel og et par andre) de andre fonte kan med lethed placeres i en anden mappe hvor som heldst på systemet, eller brændes ud på en CD. De kan let geninstalleres via kontrolpanel - skrifttyper - filer - installer skrifttype
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juni 2005 - 17:17 #2
de standard fonte som windows smider ved installation vil jeg ikke anbefale du sletter, resten er ikke noget problem dem kan du hive ud ind og tilbage igen som du lyster.
her er liste over standard installations fonte:
http://www.kayskreations.net/fonts/fonttb.html
Avatar billede qualiman Nybegynder
07. juni 2005 - 17:31 #3
Hvorfor vil du slette dem de fylder da næsten intet! det vil også være sådan at hvis der er nogen der skriver til dig i en af de fonte du har slettet - så får du en blank eller i bedste fald mangelfuld side
Avatar billede htmlkongen Novice
07. juni 2005 - 18:09 #4
qualiman>> Ja, det er for at gøre ens computer hurtigere - men jo du har da ret - det er også det jeg vil 'undgå' ved kun at slette de rigtige>>> Dem som mobiua6 og bufferzone siger... ;)

Bufferzone>>Så længe man putter dem væk i en anden mappe så skal den ikke loade dem, right?

Mobius6>>Så jeg kan slette alle fonte pånær den liste du har der?
Avatar billede htmlkongen Novice
07. juni 2005 - 19:09 #5
Merci ! :D
Avatar billede mobius6 Juniormester
07. juni 2005 - 20:39 #6
jep! (vil ikke anbefale det dog ...fonts are good, more fonts are more good!)
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2005 - 21:01 #7
Så længe man putter dem væk i en anden mappe så skal den ikke loade dem, right?

Korrekt den loader kun de fonde den finder i fonts mappen
Avatar billede bufferzone Praktikant
07. juni 2005 - 21:02 #8
Og du skal være opmærksom på at der faktisk er et max antal fonte man kan/bør installere. Tidligere lå det omkring 500, over det antal og det gav problemer med GDI, så det kan sagtens betale sig at rydde op i antallet af fonte
Avatar billede majsmarken Nybegynder
08. juni 2005 - 10:13 #9
GENERELT:
For gøre 'putter' hurtigerer - check med denne:
http://www.spywarefri.dk/vaerktoj.htm#startuprun
eller
http://www.mlin.net/StartupCPL.shtml
efter diverse 'unødvendige' opstartsprogrammer

og/eller
http://www.pcworld.dk/download.asp?Mode=2&ProgramID=559
Avatar billede htmlkongen Novice
08. juni 2005 - 10:25 #10
Tak for links og råd - er taget til eftertragtning ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. juni 2005 - 10:45 #11
tak for p's
som fodnote vil jeg blot tilføje at jeg selv har 2214 fonte installeret
og helt uden problemer (photoshop åbner stadig på under 10sec's) (men det er også en Mofo dualmaskine ;-)