Avatar billede tommypedersen Nybegynder
07. juni 2005 - 12:34 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

C5 - Huller i fakturanummer efter opdatering

Efter opdatering fra v. 1.60 til 3.00 klager kunden over at systemet hopper et fakturanummer over hver gang de udskriver en faktura.

Jeg mener jeg tidligere har set et svar på problemet på Eksperten, men jeg kan ikke finde det?
Avatar billede mariaf Juniormester
08. juni 2005 - 17:58 #1
Den hoppede i hvert fald i ordrenr og indkøbsnr, men jeg mener fejlen er rettet i SP3 hotfix 9.
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
09. juni 2005 - 09:27 #2
Jeg har installeret den sidste hotfix 9 fra starten af.

Hos samme kunde har jeg et andet problem jeg ikke har set før - man kan ikke oprette nye brugergrupper. Man kan godt trykke F2 og indtaste et navn, men herefter kører den bare og man er nød til at slå programmet ihjel.
Jeg har fundet ud af at den hænger i opdateringen af grupperettighederne (den kopierer rettighederne fra grupp 1/everyone til den nye gruppe).
Prøver jeg manuelt at kopierer grupperettighederne fra en gruppe til en anden har jeg samme fejl.
Jeg mener at alle grupperettigheder ligger i C5direct.sys - kan den være ødelagt.
Hvordan får jeg genereret en ny C5direct.sys med samme indhold (databasestruktur/users mm.)
Avatar billede mariaf Juniormester
23. juni 2005 - 19:57 #3
Det gør du ikke. Indlæs en gammel backup, udlæs usr-lag, slet filen og indlæs igen. Brugerrettighederne ryger, men de er trods alt til at sætte op igen.
Avatar billede bmp_dsidata Nybegynder
26. juni 2005 - 02:20 #4
enig med mariaf
Avatar billede tommypedersen Nybegynder
24. august 2005 - 15:14 #5
Jeg tog en original c5direct.sys som basis - det virker fint nu.

Tak for hjælpen