Avatar billede stand Nybegynder
06. juni 2005 - 14:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Receiver - Har vendt højre/venstre lydudgang om efter skade.

Hej Alle

Jeg har en Denon receiver, der har vendt lydudgangene om. Dvs. "audio output right" er nu venstre og omvendt. Det er sket efter, den er blevet tabt i forbindelse med flytning. Lyden er udmærket, de eneste skader den ellers har lidt, er at 3 ud af 5 skrueknapper på fronten ikke virker mere (men skal alligevel ikke bruge dem).
Nogle vil måske sige, at jeg bare skal tilslutte højtalerne omvendt, meeen det er lidt besværligt med hovedtelefoner!!!!

Derfor, er der nogen, der ved om, det er noget, der let lige kan fikses og om jeg selv kan afhjælpe problemet....? Eller skal den til rep.?
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 14:42 #1
Lyder meget underligt, nærmest som om en af de knapper du ikke skal bruge (og som ikke virker) kan bytte højre og venste om. Hvilken reciver er der tale om?
Avatar billede stand Nybegynder
06. juni 2005 - 14:45 #2
Det er en DENON DRA-345R. Den ene knap er godt nok balance knappen som ikke virker mere. Måske det er den der har lavet ged i det
Avatar billede james_t_dk Juniormester
06. juni 2005 - 15:24 #3
Er du sikker på at det er udgangene der er vendt og ikke indgangene?
Avatar billede stand Nybegynder
06. juni 2005 - 16:12 #4
Det skal jeg ikke kunne sige, da min balance knap som skrevet ikke virker. Meeen tror da lige at du løste mit problem der. Det er da utroligt så blindt man kan stirre sig på sådan noget lort..... Havde også tænkt på det med højtalerne men ikke lige med stikket fra PC/CD-afspiller. Så smid et svar, så får du pointene...
Og så skal du da også lige have et tak for hjælpen.
Avatar billede stand Nybegynder
14. juni 2005 - 21:49 #5
stand
Avatar billede james_t_dk Juniormester
29. juni 2005 - 07:30 #6
Svar