Avatar billede fynbo Nybegynder
06. juni 2005 - 03:04 Der er 4 kommentarer og
2 løsninger

roaming profiles

Hej,

Jeg har oprettet en roaming profile på windows 2003 og kan fint flytte den rundt mellem maskinerne og har folder redirection og det virker helt fint. Men nu vil jeg oprette endnu en profil. Opretter profilen bruger 2i AD, går ind i min \\server\profiles\ og oprettet mappen (eks.) bruger2 og kopierer ALT for \bruger1\ over i den nye mappe.

når jge så prøver at logge ind i xp, logger den ganske vist ind, men der er ingen ikoner, intet theme eller noget som helst og når jeg logger ud får jeg at vide at den ikke kan gemme min roaming profile. Min bruger1 virker derimod stadig perfekt.

Hvad er der galt?
Avatar billede clausgold Nybegynder
06. juni 2005 - 08:11 #1
Hvis du vil genbruge indstillinger fra én bruger til en anden, så er det indholdet af "Default User"-mappen (ligger lokalt og er skjult) du skal have fat i. Grunden til du ikke kan gemme din roaming profile kan dsuden skyldes rettighedsproblemer. Når du opretter den første bruger i AD skal du angive stien til roaming-profil mappen sådan: \\share\%username%.
Så oprettes brugerens mapper automatisk. Når du vil oprette en ny bruger i AD, skal du så bare lave en kopi af den første, og igen oprettes en mappe med brugerens navn.
Avatar billede bjuhl Nybegynder
06. juni 2005 - 12:14 #2
Du kan sagtens kopiere profilen fra bruger1 til bruger2, du skal bare lige give bruger2 fuld rettigheder, samt ejerskab af mappen efter at du har kopieret den.
Avatar billede fynbo Nybegynder
06. juni 2005 - 12:23 #3
Hvordan ændrer jeg default useren?

Så vidt jeg husker, så hvis jeg bare gik ind i AD og sagde copy og udfyldte informationer for den nye user, så lavede den samme tricks.

Desuden, jeg har folder redirection, således så dokumenter i virkeligheden peger på serveren, men nu er der kommet de der synkroniseringsikoner på alt indhold, hvordan fjernes det eller det?

Sidst men ikke mindst - det er et lidt større spørgsmål, men vover at stille det her alligevel. jeg vil helst have at windows 2003 serveren giver ip-adresser til alle maskinerne og de kører internet gennem serveren, fordi som det er stillet op nu:

internet -> firewall -> router med plads til 50, så tager det lang tid at åbne et site, fordi den sikkert først tjekker serverens dns. kan i følge mig? :)
Avatar billede fynbo Nybegynder
07. juni 2005 - 13:58 #4
hvordan ændrer jeg data for default useren? altså skrivebord, ikoner osv..
Avatar billede screem_brille Novice
08. juni 2005 - 00:26 #5
du laver først dine ændringer som du vil have det skal være pr default, derefter logger du brugeren af, og kan nu kopiere denne bruger profil og i default biblioteket, så vil disse blive benyttet fremover.
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 02:10 #6
kan man forvente noget feedback ?