Avatar billede r-bj Nybegynder
05. april 2001 - 13:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problem med xml dokument

Jeg får følgende fejl hvis jeg bare forsøger at åbne xml dokumentet i explorer:

The XML page cannot be displayed
Cannot view XML input using XSL style sheet. Please correct the error and then click the Refresh button, or try again later.

--------------------------------------------------------------------------------

An invalid character was found in text content. Line 16, Position 21

det ugyldige tegn er et ø, og jeg vil gerne høre om der er nogen der ved hvad pokker jeg kan gøre ved det, jeg vil helst ikke til at undlade at bruge æ ø å.

Forsøger jeg at trække det ud via asp, få jeg fejl i en linje der ser således ud:

Response.Write(xml.transformNode(xsl))

hele asp koden ser således ud:

<%

\' Responde to request
  \'Load the XML
  set xml = Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
  xml.async = false
  xml.load(Server.MapPath(\"test.xml\"))

  \'Load the XSL
  set xsl = Server.CreateObject(\"Microsoft.XMLDOM\")
  xsl.validateOnParse = True
  xsl.async = false
  xsl.load(Server.MapPath(\"test.xsl\"))

\'Transform the file
  Response.Write(xml.transformNode(xsl))
Avatar billede mjanum Nybegynder
06. april 2001 - 13:22 #1
Kig i dokumentationen til XMLDOM, der findes en funktion der hedder CDATA, som anvendes naar reserverede tegn skal parses via XMLDOM. Altsaa skal din xml fil nok rettes lidt til.
Avatar billede r-bj Nybegynder
06. april 2001 - 13:29 #2
det er problemet, jeg har ikke mulighed for at rette xml filen til, men jeg kan ikke helt forstå det, der må der være en funktion som tillader brug af æ ø å.....
Avatar billede r-bj Nybegynder
17. april 2001 - 14:06 #3
Ser ikke ud til jeg fik meget ud af det....

/Lukket