Avatar billede jezz Nybegynder
05. april 2001 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

acces med vb/vb med access

Hej jeg har lige erhvervet mig visual basic 6.0, men aner intet om det. jeg har en database i access, som jeg gerne vil have at man kan læse uden at have access, altså et vb program der henter access databasen, hvor man samtidig kan tilføje nyt data i vb så det bliver gemt i access, er der nogen der ved hvordan, jeg gør det uden det bliver alt for kompliceret???
Avatar billede kalle_r Nybegynder
05. april 2001 - 13:19 #1
Hvor bruger du ikke MS Access ?? Har du ikke Office-pakken ???
Avatar billede jezz Nybegynder
05. april 2001 - 13:24 #2
Jo det har jeg men hvis andre skal have adgang til databasen skal de jo have access, og mig bekendt er der ikke en access reader, for så havde jeg jo ikke brug for vb :-)
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
06. april 2001 - 10:45 #3
Fra værktøjskassen tager du en databjælke og udfylder egenskaberne Databasename og derefter recordsource (tabelnavnet). Ved tekstfelter skal du efterfølgende udfylde Datasource som er navnet på din databjælke (Data1) og derefter Datafield der skal referere til feltnavnet f.eks. Efternavn.

Torben
Avatar billede jezz Nybegynder
02. maj 2001 - 12:02 #4
Kan du ikke precicere det lidt mere nødagtig, da jeg ikke er så sej til vb :-)
Avatar billede tma_oksboel Nybegynder
02. maj 2001 - 12:15 #5
I venstre side af vinduet har du en sektion med værktøjer. Når du peger på en af de nederste, får du hjælpeteksten Data. Klik på den og overfør til din formular. Udfyld Databasename og Recordsource. Så skal du oprette det antal tekstfelter der er nødvendigt og sætte de egenskaber som tidligere angivet.

Torben
Avatar billede wilco Nybegynder
12. september 2001 - 12:59 #6
Alternativt kan du gøre følgende..

I menuen ADD-in\'s vælger du \"Data form Wizard\"
(hvis den ikke er til rådighed - check din Addin manager)

Sig next

Vælg access database
Vælg din database...
Vælg udseende af dit skærmbillede... sørg for at knappen til højre er sat til ADO DATA CONTROL (den måde har du noget fornuftigt at se på efterfølgende som du kan lærer af)

Vælg din record source og vælg hvilke felter der skal være med på skærmbilledet.

Udvælg hvilke funktioner brugeren skal have til rådighed til slut... (generelt alle)

og af slut...

Husk evt. at ændre navnet på Startup object i Project Property...
/Wilco