Avatar billede nullbit Nybegynder
04. juni 2005 - 21:30 Der er 1 kommentar

Inspiration søges

Hejsa, jeg søger lidt inspiration til en serverløsning.

Vi er et lille konsulentfirma med ca. 8 ansatte som arbejder fra kunders adresse, hjemmefra eller hvor vi nu en gang er - i Danmark og Norge!

Pt. har vi 4 servere af towertypen til at stå hjemme ved mig med en GHDSL løsning på linien og beskyttet af firewall med vpn forbindelse.

Vi (dvs. mig) har tænkt over at flytte hele molevitten ud i servercamp hos et hostingselskab. Dels pga. økonomien ved GHDSL linien, strømforbruget ved fire servere, bedre båndbredde, support på løsningen osv. osv.

Jeg har luret på at lave en terminal server løsning som ser sådan her ud:

En linux firewall fra http://www.astaro.com/ som ydre mur.

En blade server fra f.eks. Dell (http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx?c=dk&id=pedge_1855&l=da&s=pad )

I bladen vil jeg opbygge en office server som skal modtage terminal server "opkald", have alle office programmer og hvad en bruger ellers skal bruge af programmer.

Derudover 3-4 (logiske) servere til økonomisystem, og de SQL apllikationer vi anvender.

Mit problem er, at jeg mangler modspil! Er der nogen som har prøvet denne løsning i praksis eller bare har bedre forslag til opnåelse af samme mål, så modtages de hjertens gerne.

På forhånd tak.
/nullbit
Avatar billede nullbit Nybegynder
04. juni 2005 - 21:43 #1
Herunder hvilke udgaver af styresystemer mv.