Avatar billede baatmus Nybegynder
04. juni 2005 - 17:09 Der er 2 kommentarer

Tabstop på tomt FlexGrid

Jeg har en form med flere kontroller og deriblandt et C1 FlexGrid, som er tomt (ingen rækker). Når jeg Tab'er igennem formen hopper fokus let og elegant hen over Flex'en. Hvis der derimod findes rækker i flex'en får den fokus som forventet.

Hvordan undgår man at den hopper over flex'en som jo - når den er tom - blot venter på at nogen opretter rækker i den. Der ER AllowAddNew på flex'en og den fungerer fint når man klikker på den med musen, hvorved der oprettes en ny række - parat til indtastning.
Avatar billede burningice Nybegynder
06. juni 2005 - 22:34 #1
kan du ikke via din kode kalde Focus() på dit FlexGrid-object?
Avatar billede baatmus Nybegynder
12. juni 2005 - 20:06 #2
Joo, det kan jeg sikkert godt, men jeg synes det er lidt bøvlet.
Det vil kræve, at jeg skal kode i keydown eventen på felterne umiddelbart før og efter grid'et. Og der er er mange grids i min applikation.