Avatar billede sbi Nybegynder
04. juni 2005 - 16:58 Der er 3 kommentarer

Gruppering i webcontrols

Jeg er lidt i tvivl om hvordan jeg bedst griber nedenstående an. Jeg vil bruge ASP.Net web controller. DataGrid eller Repeater?

Jeg har 2 tabeller:

HOVEDGRUPPER
Navn

UNDERGRUPPER
Navn
Properties

Jeg vil gerne trække en list der kombinere data i en visning, men hvilken web control er bedst egnet til dette og hvordan? Syntax?

Datavisning:

Hovedgruppe.Navn
  Undergruppe.Navn, Undergruppe.Properties

Hovedgruppe.Navn
  Undergruppe.Navn, Undergruppe.Properties

Nogle god forslag?

/SBI
Avatar billede bossehansen Nybegynder
04. juni 2005 - 17:20 #1
Prøv at se, om der er hjælpe at hente i denne tråd

http://www.eksperten.dk/spm/620755
Avatar billede driis Nybegynder
05. juni 2005 - 13:59 #2
Jeg tror du vil være bedst tjent med en repeater i dette tilfælde. Det giver dig en større frihedsgrad til at designe udseendet af tabellen. Muligvis kan DataGrid'et også have et problem med at vise den indlejrede tabel (Undergruppe) ordentligt.
Avatar billede sbi Nybegynder
05. juni 2005 - 21:24 #3
Jeg er enig med en repeater, men jeg har brug for et eks. Et enkelt et, min udfordring er at få det til at hænge sammen med codebehind.
Jeg skal have de to datatables sammenkørt, umiddelbart jeg prøvet forskellige ting man kan ikke rigtig få det til at lykkedes.

/SBI