Avatar billede zehrid Nybegynder
03. juni 2005 - 10:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

drop-down lister

Jeg skal lave to drop-down lister A og Z, hvor inholdet af den ene, Z,  afhænger af udvælgelse af en bestem række fra den anden liste A.
Listen Z skal være disablet hvis man ikke har selected nogen række fra listen A.
Eksempel
Liste A ideholder: biler, computere, tv osv
Liste Z kan indeholde (ford, lexus, fiat, audi osv eller dell, ibm, hp eller grundig, jvc, samsung osv alt afhængigt hvad man har valgt i liste A.

jeg ved at man kan bruge metoden onchange="this.form.submit();" som attribut i den første liste, men det giver fejl, da jeg så bliver omstillet til en anden side da action="enandenside" i min form!!!!
Hjælp :)
Avatar billede zehrid Nybegynder
03. juni 2005 - 10:09 #1
p.s.rækker bliver hentet fra databasen
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2005 - 10:48 #2
Du skal bare ændre action:
onchange="this.form.action='denSammeSide.htm';this.form.submit();"
Avatar billede zehrid Nybegynder
03. juni 2005 - 11:03 #3
det var simpelt! tak for svaret. du får points når du svarer
Avatar billede fennec Nybegynder
03. juni 2005 - 11:33 #4
.o) <-- One Eyed Jack
Avatar billede roenving Novice
03. juni 2005 - 11:40 #5
-- og du kunne spare rundturen til serveren, hvis du medsendte alle muligheder og lagde dem i en javascript-database (et array af arrays !-)