Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 08:32 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Roundtrips? hvad går det ud på

Hej,

Jeg vil gerne vide hvad roudntrips går ud på i forbindelse med netværk forbindelser? Jeg ved at det har noget at gøre med fx delay, men hvordan foregår det præcist?
Avatar billede lasse37 Nybegynder
03. juni 2005 - 09:33 #1
Det er i forbindelse med denne tekst fra nomachine..

NX Roundtrip Suppression
    Before NX there was no known method to suppress X11 roundtrips over remote links reliably and in a robust way. NX can do that by translating X11 traffic at the remote end (occuring from application to nxagent) into NX protocol traffic. This is the second secret for NoMachine's NX speedup.
Avatar billede bufferzone Praktikant
03. juni 2005 - 12:34 #2
Som jeg forstår begrebet handler det om kommunikation der sendes fra klient til server ogretur eller fra klient til klient og retur, med det formål at sørge for at holde eller etablerer forbindlesen. Roundtrip kommunikation er derfor i princippet overlay. D.v.s. kommunikation derbruger båndbredde uden at bidrage til overførsel af data og derfor i praksis æder af båndbredden (eller giver delay lidt afhængig af hvordan du anskuer problemer). Når f.eks. NX proxies og nxclients arbejder med Roundtrip Suppression, så gøres dette for at nedsætte overlayet og dermed forøge den praktiske båndbredde.

Du kan her se nogle skematiske opstillinger af hvordan det foregår
http://openfacts.berlios.de/index-en.phtml?title=NX_Components
Avatar billede lasse37 Nybegynder
04. juni 2005 - 01:46 #3
Ok, det er også sådan som jeg har forstået det..:-) Du får point