Avatar billede hyrup Nybegynder
02. juni 2005 - 21:37 Der er 7 kommentarer

Tv i køkkenet fra server

Jeg kunne godt tænke mig at sætte en server op med tv tuner, så man kan se tv i køkkenet, stuen, eller ungerenes værelse fra serveren.
Det skulle også helst være så man kan hente musik fra serveren.

Og en nem bruger flade ville ikke skade.
Avatar billede bonedevil Nybegynder
02. juni 2005 - 21:53 #1
Du skulle prøve det her... http://www.meedio.com Det er super godt. Du kan jo hente en demo derinde og prøve det..
Avatar billede hyrup Nybegynder
03. juni 2005 - 16:12 #2
Ok Det ser godt ud men kan tilgå det fra en anden computer?? Det synstes jeg ikke at kunne finde på deres side.!!!

Er der andre ligne programmer der kan bruges som server.??

Men tak for det hurtige svar.
Avatar billede hyrup Nybegynder
03. juni 2005 - 16:17 #3
Der kunne måske være noget til linux der er let at sætte op, da jeg ikke er en linux haj, men noget har jeg da prøvet. Det er for det meste også billigere at bruge :-)
Avatar billede hyrup Nybegynder
03. juni 2005 - 16:59 #4
Og lige en ting til hvad med tv, det er der ikke vist noget med på meedio, er den der ?? eller er det som en add-on??? :-)
Avatar billede cardassio Nybegynder
07. juni 2005 - 09:03 #5
Prøv evt. dette freeware/opensource program; http://mediaportal.sourceforge.net/ Det har utroligt mange faciliteter og brug ffdshow sammen med. Alt sammen står på ovenstående side. Der er også en udførlig guide til hvordan man sætter Media Portal op.
Avatar billede hyrup Nybegynder
17. juni 2005 - 23:00 #6
http://mediaportal.sourceforge.net/ Er rigtigt godt, det er nok det jeg vil bruge.
jeg kan ikke finde noget om at man kan have et tv kort i en server også se tv fra en computer et andet sted på netværket. Eller er det bare mig? :-)
Avatar billede hyrup Nybegynder
02. juli 2005 - 08:09 #7
Nå men det bliver nok ikke til mere. Det jeg bruger er http://mediaportal.sourceforge.net/ så hvis cardassio du kommer med et svar så får du point, men ellers tak for hjelpen.