Avatar billede syswatch Novice
02. juni 2005 - 14:13 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Sende mails i kø med Postfix

Hej derude.
Jeg har en postfix installation.
Jeg kunne godt tænke mig at få postfix tíl at løbe de mails igennem der ligger i kø for at blive sendt, men jeg ved bare ikke lige hvordan kommandoerne ser ud.
Er der nogen der kan hjælpe mig.

Problemet er at den har været nede, så den ikke kunne sende mails, og når tror jeg der ligger en masse i kø.
Avatar billede Syska Mester
02. juni 2005 - 14:17 #1
postfix flush

fra "man postfix"
flush  Force delivery: attempt to deliver every message in
              the deferred  mail  queue.  Normally,  attempts  to
              deliver  delayed  mail happen at regular intervals,
              the interval doubling after each failed attempt.

              Warning:  flushing  undeliverable  mail  frequently
              will  result  in  poor  delivery performance of all
              other mail.
Avatar billede syswatch Novice
02. juni 2005 - 14:21 #2
Jeg fandt selv svaret...
postqueue -f
Avatar billede syswatch Novice
02. juni 2005 - 14:21 #3
Buzzzz: Smider du lige et svar... du var hurtigere end mig selv.
Avatar billede Syska Mester
03. juni 2005 - 07:40 #4
svar