Avatar billede mdruedal Nybegynder
05. april 2001 - 09:49 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 lydkort til Win2000???

understøtter win 2000 brug af 2 lydkort??
Jeg har 2 Soundblaster Pci 128 lydkort.
Når jeg har installeret dem og prøver på at afspille en lydfil lyder det som om at jeg bliver mejet ned af et maskingevær....Hvad gør jeg??
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 09:52 #1
hvad skal du med to lydkort ??
Avatar billede mdruedal Nybegynder
05. april 2001 - 10:01 #2
jeg bruger et program som hedder pcdj, det er et program til at mixe mp3 filer med... ligesom en dj mixer sine cd\'ere og plader.. der kan man så få monitor lyd ud på det ene lydkort (hvor f.eks. man har sine hovedtelefoner tilsluttet), og så main på det andet lydkort(som så kunne være tilsluttet ens anlæg)...
Avatar billede lenny Nybegynder
05. april 2001 - 10:04 #3
Teoretisk set, skulle det kunne lade sig gøre, men jeg tror kun et rigtigt forsøg kan klargøre det. Jeg ser heller ikke hvad du skal med 2 lydkort.
Der vil opstå en konflikt med det samme, har du 2 set højtalere ?
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 10:16 #4
Kan du ikke se i enhedshånteringen om de to kort konflikter ?? Har du kørt med det før ??
Hvis du to kort konflikter (hvilket de nok gør, idet de har samme indstillinger fra fabriken), skal du manuelt konfigurer det i enhedshåndteringen.
Avatar billede LNG.DK Novice
05. april 2001 - 10:19 #5
Det ene kort skal du lade beholde fabriksindstillingerne, mens du konfigurerer IRQ osv. på det andet. De to kort understøtter Plug n Play, hvilket betyder at de vil addressere de samme adresser, idet kortene er ens.
Avatar billede mdruedal Nybegynder
05. april 2001 - 10:20 #6
nej, jeg har et sæt højtalere og et sæt hovedtelefoner.....
Avatar billede mdruedal Nybegynder
05. april 2001 - 10:57 #7
nej, jeg har kigget i enhedshåndteringen 0g de konflikter ikke, de har samme irq addresse, men forskellig I/O addresse. jeg har prøvet om jeg kunne komme til at ændre irq og I/O men da den er sat til at bruge automatiske indstillinger har jeg ikke fået lov til det... Det er første gang jeg prøver at køre med 2 lydkort, det ville måske være nemmere med 2 forskellige kort, af hver sit mærke..
Avatar billede spectual Nybegynder
05. april 2001 - 11:12 #8
Hmmm... så vidt jeg husker er der en checkbox med et eller andet \"shared Irq\" ting inde under egenskaber for lydkortet. Prøv at slå den til for begge lydkort
Avatar billede msmows Nybegynder
05. april 2001 - 11:41 #9
Kan sagtens lade sig gøre, vi er faktisk mange der bruger flere lydkort. Der er forskellige brugsområder, blandt andet den nævnte, med djprogrammer.
Både win98 og win2000 virker fortrinligt med to eller flere lydkort.
mdruedal har fat i noget vigtigt, det er en god ide med forskellige lydkort, ikke nødvendigvis forskellige mærker, men gerne med forskellige drivere.
Personligt har jeg prøvet at køre et awe32 og et aw64 samtidigt - funker fint. Har prøvet et live1024, pci128, awe32 - funker perfekt. Hoontech, awe64, live1024 - virker perfekt.
Avatar billede mdruedal Nybegynder
05. april 2001 - 11:45 #10
ok det var da endelig et svar som jeg kunne bruge til noget... tak for det, så må jeg ned og bytte det ene lydkort, eller kan man finde en anden driver som passer til kortet??