Avatar billede ohrt Nybegynder
02. juni 2005 - 13:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Program til verdens-, kontinent- og landekort

Jeg søger med lys og lygte efter et simpelt program, der kan generere verdens-, kontinent-, og landekort med definerede farver. Eks. så man på et Europakort med få klik kan farve Danmark og Spanien grøn, Frankrig og UK rød osv. og få det spyttet ud som TIF eller GIF.

Der var engang (1994...) et lignende program, der hed MacGlobe hhv. PC Globe fra Broderbund, men det er vist længe væk. Det kunne foruden ovenstående også vise større byer, højdekort, grupper af lande (OPEC, FN) og meget mere.

Hvad bruger man i dag? Der må da være tusindvis af firmaer, der har brug for det.
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
03. juni 2005 - 14:47 #1
Hvis du med simpelt mener billigt bliver du måske skuffet. Kort er jo ikke noget man sælger billigt, der er lagt meget arbejde i fremstillingen, og firmaerne er rigtig gode til at beskytte deres ophavsret.

Men jeg kender ikke et sådant program ...
Avatar billede ohrt Nybegynder
14. juni 2005 - 21:59 #2
Mja, det behøver ikke være billigt - hvis det bare er godt.
Avatar billede svogerslev Nybegynder
27. juli 2005 - 14:40 #3
Hejsa

Kan du bruge dette link til noget?

http://www.worldatlas.com/aatlas/world.htm

MVH
Jesper
Avatar billede ohrt Nybegynder
01. august 2005 - 11:39 #4
Ellers tak, det opfylder ikke helt dét, jeg leder efter.
Avatar billede ohrt Nybegynder
01. august 2005 - 11:40 #5
Jeg lukker og slukker.