Avatar billede atomfly Nybegynder
02. juni 2005 - 08:51 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Webspeed og Router.

Har et webspeed cabelmodem fra TDC og har lige købt mig en D-Link 604 Router. Det hele er sat rigtig op men routeren for ikke nogen info fra tdc dvs. IP add, DNS både pri. og seku. osv. Så jeg kan ikke komme på nettet men mindre at jeg kobler routeren fra og sætter mit cabelmodem direkte til min com... Håber i kan hjælpe mig. :)
Avatar billede teh1337 Nybegynder
02. juni 2005 - 08:59 #1
måske skal du slette en nuværende profil for at routeren kan få en IP. du skal blot ændre din mac adresse og prøve at gå på nettet, med modemet direkte tilsluttet din computer. så vil webspeed vise dine nuværende profiler og du kan fjerne een af dem, så der vil blive plads dig(gennem din router).
Avatar billede ksoren Nybegynder
02. juni 2005 - 11:35 #2
Hvis du ikke ønsker at registere mac adressen på routeren, kan du klone dens wan adresse. Her benytter du mac adressen på det netkort som lige nu har internet.

Når du kobler en ny mac adresse på modemet, skal det genstartes før den nye enhed får adgang til kabelnettet.
Avatar billede atomfly Nybegynder
02. juni 2005 - 12:23 #3
Hvad mener du med mine profiler? Skal jeg slette min LAN forbindelse og Internet forbindelse og så genoprette dem igen?
Avatar billede atomfly Nybegynder
02. juni 2005 - 12:25 #4
Rettelse af forrige kommentar: Hvad mener du med min profile? Skal jeg slette min LAN forbindelse og Internet forbindelse og så genoprette dem igen?
Avatar billede freddy04 Nybegynder
02. juni 2005 - 14:08 #5
Har du husket at resette modemet, altså trykke med spidsen af en kuglepen eller lign på den lille knap på bagsiden af modemet ?
Avatar billede teh1337 Nybegynder
03. juni 2005 - 12:08 #6
webspeed kræver at din mac adresse er registreret hos dem, så kun x antal computere (enheder (routere)) kan komme på, alt efter hvor mange IP adresser du betaler for.
denne registrering sker, første gang du går på nettet med en enhed.
men jeg tror nu også, som ksoen siger, at modemet mangler at blive slukket og tændt igen :)
ha' en god weekend
Avatar billede teh1337 Nybegynder
03. juni 2005 - 12:10 #7
btw. http://www.tcniso.net -teamet er rimelig onde til kabel modems. det kan være de kan hjælpe dig.
Avatar billede ksoren Nybegynder
03. juni 2005 - 13:57 #8
teh, sådanne links plejer at få lukket et spørgsmål..
Avatar billede atomfly Nybegynder
03. juni 2005 - 23:22 #9
Tak for alle jeres forslag.... det skal siges at det virker nu :) mange tak