Avatar billede jan2860 Nybegynder
31. maj 2005 - 19:45 Der er 5 kommentarer

Har jeg fået Virus ?

Hej Allesammen

Jeg har fået et for mig helt ukendt problem med en computer
Den kører XPhome. Men det er også det eneste som er som det plejer ved den, for når man tænder maskinen, så er den når den ca. til det billede med den grønne statuslinie. Men så når jeg aldrig længere, for så Genstarter maskinen helt af sig selv, og det bliver den ved med.

Jeg aner ikke hvad det skyldes og hvordan jeg løser problemet, så nu håber jeg I kan komme med nogle gode råd.

På forhånd Tak
Avatar billede kalp Novice
31. maj 2005 - 19:50 #1
Avatar billede janminatoren Nybegynder
31. maj 2005 - 22:53 #2
prøv måske at køre i fejlsikret tilstand (tryk f8 når du tænder, til der kommer en menu frem). Du burde kunne starte i fejlsikret tilstand, og så virus scanne derfra. Hvis ikke du har anti-virus software kan du bruge dette link; http://housecall.trendmicro.com/housecall/start_corp.asp. Husk dog vælge fejlsikret tilstand med netforbindelse hvis du vil bruge linket.

Hvis det heller ikke virker, kan du boote med en XP cd, og så reparere systemet. Husk at virus scanner så snart du kan..

Held og lykke

-jan
Avatar billede jan2860 Nybegynder
01. juni 2005 - 19:47 #3
Tak for hjælpen, det skal da prøves
Avatar billede kalp Novice
02. juni 2005 - 12:44 #4
hvis mit forslag virkede
Avatar billede kalp Novice
30. september 2005 - 02:39 #5
hvis det var det må du meget gerne lukke spørgsmålet efter os:)