Avatar billede looking4love Nybegynder
31. maj 2005 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Galleri transition

Hej eksperten.

Jeg er ved at lave mit online galleri, og det består faktisk bare af nogle billeder, som bliver hentet ind i min main movie.

Jeg vil meget gerne have at når man klikker på numrene 01 - 02 -03 osv. så skal transistion animationen køre først.

Det skulle gerne fremtidssikres, således at jeg kan tilføje flere billeder uden den store omstrukturering.

Den .swf som billederne ligger i er opbygget således.

En preloader... if loaded goto frame 2

Og så ligger billederne bare i keyframes derudaf.

Håber i forstår, og på forhånd tak for hjælpen.

M
Avatar billede andreas_ace Nybegynder
01. juni 2005 - 02:20 #1
jeg er med på en lytter.
Avatar billede mobius6 Juniormester
03. juni 2005 - 17:09 #2
faktisk ligger der i flash egen tutorials (C//programs files/macromedia/flash/tutorials) en helt udemærket billed galleri-ting med transition og preloader, det eneste du skal er at navngive dine jpg's numerisk
image1.jpg, image2.jpg. i samme mappe som swf'en ligger. den kan vist håndtere påtil 999 billeder og er super nem at editere i.

(den er noget smartere end den du bygger selv, billeder i keyframes og "if loaded actionen er begge ting du ikke bør benytte længere)
Avatar billede mobius6 Juniormester
04. juni 2005 - 16:42 #3
hov! i MX ligger de/den faktisk under ...flashMX/"samples"
men versionen (tutorialen) fra flash5 pakken er faktisk federe, men begge virker fint ;)
Avatar billede mobius6 Juniormester
22. juni 2005 - 16:27 #4
måske det er lukke tid?