Avatar billede dinubamsen Nybegynder
31. maj 2005 - 11:07 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Windows XP, samme licens på flere computere ?

Sagen er den at min bror har købt en lovlig udgave af WIndows XP Home Edition Service Pack 2, og vil meget gerne ha det langt ind på min computer ( Har windows 2000 nu, og kan ik opdatere til en ulovlig version, for så siger den bar at koden er ugyldig ). Kan det lade sig gøre?
Avatar billede werd Nybegynder
31. maj 2005 - 11:16 #1
hvor er du dum? Sidder du og skriver at du har gjort noget ulovligt?

Det kommer an på om hans licens er købt itl en enkeltbruger eller flere
Avatar billede draco999 Nybegynder
31. maj 2005 - 11:20 #2
Normalt når man Køber en komputer med Windows Xp til må man godt instalere Windows XP alle Komputere som er i samme Hustand...men heller ikke på andre..
Men der findes Forskellige Licenser så det er vær at chekke..
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
31. maj 2005 - 11:23 #3
er det ik lovligt at have en "kopi" af en XP cd hvis man nu har orginalen ? ;)
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
31. maj 2005 - 11:24 #4
og tænkte på om man godt kan aktivere windows flere gange ?
Avatar billede skau Nybegynder
31. maj 2005 - 11:26 #5
Du må ikke installere på mere end en computer af gangen !?!?!?

http://www.microsoft.com/danmark/dinvirksomhed/buy/additional/faq.mspx

(punktet Kan jeg flytte software fra et program til et andet?)

Det andet er en generel misforståelse

altså afinstaller før du installerer et andet sted !
Avatar billede skau Nybegynder
31. maj 2005 - 11:28 #6
Du må gerne lave en sikkerheds kopi af cd'en til eget brug feks hvis du er bange for at skiven skulle blive væk - ridset mm. men du må kun have en installeret ad gangen
Avatar billede skau Nybegynder
31. maj 2005 - 11:29 #7
Der er ikke noget der hedder "en hustands licens)
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
31. maj 2005 - 11:34 #8
Lort, så må jeg vel ud og invistere i en lovlig version :(
Avatar billede dinubamsen Nybegynder
31. maj 2005 - 11:34 #9
Skau, du får pointene . Lav et svar:)
Avatar billede nva Praktikant
31. maj 2005 - 11:47 #10
Der findes en studielicens som må installeres på 3 eller 4 maskiner i hustanden. Den kan købes for ca. 700 kr, hvis bare en i hustanden er under uddannelse - skole, gymnasie eller lignende. Nok den billigste måde at skaffe XP på.