Avatar billede pho2ke Nybegynder
30. maj 2005 - 23:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Rulle vandret i kolonner

Hej Eksperter.

Jeg vil gerne lave så jeg kan rulle i nogle udvalgte kolonner.

Jeg har nogle forklarende oplysninger venste side, og så en hel del kolonner hvori der med tiden skal indføres data.

Jeg vil gerne at jeg kan rulle nogle kolonner ind under de første 4-5 kolonner med forklarende felter så jeg hele tiden har den forklarende tekst til at stå lige ved de felter jeg skal udfylde.

Er der nogen der kan hjælpe med det???

/Toke
Avatar billede pho2ke Nybegynder
30. maj 2005 - 23:07 #1
Glemte lige at skrive at det skal helst være med to knapper hvis det kan lade sig gøre..
30. maj 2005 - 23:09 #2
Hvis det f.eks. er A og B-kolonner du vil låse fast på skærmen, placeres aktiv celle i C1, og du vælger:
Vindue->Frys ruder.
Herefter vil det være C, D, E...osv-kolonner der forsvinder, når du ruller mod højre. A og B-kolonnerne bliver på skærmen.
30. maj 2005 - 23:13 #3
Du kan også bruge dispositions-funktionen. Den fungerer med knapper.

Marker f.eks. c, D og E-kolonnerne
Vælg Data->Grupper og disposition->Grupper...
Nu kan du slå visning af de 3 kolonner til/fra med 2 knapper med hhv. et "+" og et "-".